اپلیکیشن مک نید منتشر شد!
حالا میتونی برنامهها و بازیهای مک رو سریعتر و راحتتر دانلود کنی
اپل قابلیت جالبی بهنام System Integrity Protection یا (sip) را دارد که به آن rootless نیز می گویند. این قابلیت در نسخه های macOS 10.11 به بعد است که شما را از کد های مخرب محافظت می کند و اجازه دسترسی آن ها را به شما نمی دهد.
بعضی اوقات کاربران بعضی ایجاد یکسری تغییرات در مک خود مجبور به غیر فعال کردن (sip) می شوند .
مراحل غیرفعال کردن (sip) در مک :
توجه: این آموزش به افراد مبتدی توصیه نمی شود و فقط برای موارد خاص و کاربران حرفه ای مک اقدام به انجام آن شوند.
۱- مک خود را Reboot کرده و دکمه های Command + R بصورت همزمان نگه دارید تا شما به صفحه Recovery Mode هدایت شوید.
۲- از صفحه “OS X Utilities” گزینه “Terminal” را انتخاب کنید.
۳- عبارت زیر را در ترمینال “Terminal” تایپ نمایید.
“ csrutil disable; reboot”
۴- بعد از انجام مراحل بالا شما پیامی مبنی بر غیر فعال شدن System Integrity Protection یا (sip) دریافت می کنید و برای کامل شدن مراحل بالا باید مک بوک شما reboot شود.
چک کردن وضعیت Rootless / System Integrity Protection در مک
اگر شما میخواهید فعال و یا غیر فعال بودن (SIP) را قبل از reboot کردن مک بوک در حالت recovery mode چک کنید تنها کافی است کد زیر را در ترمینال “Terminal” تایپ کنید.
“csrutil status”
بعد از تایپ کد بالا ترمینال به شما دو پیام زیر را نشان میدهد.
csrutil status $
System Integrity Protection status: enabled.
یا
csrutil status $
System Integrity Protection status: disabled
نحوه فعال سازی دوباره ی Rootless /System Integrity Protection در مک
مک بوک خود را همانند روش قبل به حالت Recovery Mode برده ، کد زیر را در قسمت ترمینال تایپ کنید.
“csrutil enable”
موفق باشید .
Macneed.ir
ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید.
در صورتی که قصد نصب و کرک برنامهها و یا بازیهای سیستمعامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، میتوانید از لینکهای روبهرو استفاده کنید تا برنامهها و بازیهای مد نظر شما در سریعترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.
برای فعال کردن مجدد sip در بخش ریکاوری دستور csrutil enable و سپس y و پسوورد رو زدم ولی خطای failed to update security configuration for Macintosh HD, failed to create local policy رو میگیرم. چندین بار تست کردم و بعدش وضعیت csrutil status رو هم چک کردم ولی میزنه disabled .
سلام کاربر عزیز،
مدتی صبر کنید دستگاهتون رو کاملا خاموش و بعد از چند ساعت مجدد تلاش کنید.
سپاس
سلام
انجام دادم ولی بازم فعالش نمیکنه
روش اول: ست کردن هارد در حالت Recovery
۱. دستگاه رو کاملاً خاموش کنید. دکمه پاور رو نگه دارید تا وارد منوی Startup Options بشید و بعد Options رو انتخاب کنید تا بخش ریکاوری باز بشه.
۲. از منوی بالا سمت چپ، مسیر Utilities > Terminal رو باز کنید.
۳. دستور زیر رو دقیقاً تایپ کنید و اینتر بزنید تا دیسک اصلی شما به عنوان هارد پیشفرض سیستم انتخاب بشه:
bless –setBoot –volume /Volumes/Macintosh\ HD –nextonly
۴. حالا دوباره دستور csrutil enable رو تست کنید. اگر ازتون یوزر و پسورد خواست، حتماً پسورد ادمین اصلی مک رو وارد کنید.
روش دوم: تایید هویت کاربر در ریکاوری (تعریف Owner)
گاهی اوقات بخش ریکاوری یوزر شما رو به عنوان مالک قانونی دیسک شناسایی نمیکنه.
۱. در همان محیط ترمینال ریکاوری، دستور زیر رو بزنید تا وضعیت یوزرهای واجد شرایط بررسی بشه:
bclm list
(یا اگر دستور بالا کار نکرد، از منوی بالای صفحه ریکاوری بررسی کنید که آیا گزینهای برای وارد کردن اپل آیدی یا تغییر پسورد وجود دارد تا هویت شما تایید بشه).
۲. پس از اینکه مطمئن شدید سیستم یوزر شما رو شناخته، مجدد دستور csrutil enable رو وارد کنید.
روش سوم: فعالسازی از طریق خط فرمان پیشرفته (اجبار سیستم)
اگر باز هم خطا داد، دستور زیر رو در ترمینال ریکاوری بزنید تا سیستم مجبور به بازنشانی سیاست امنیتی بشه:
nvram -d recovery-boot-mode
سپس سیستم رو ریاستارت کنید، دوباره به ریکاوری برگردید و دستور فعالسازی SIP رو اجرا کنید.
نکته آخر: اگر هیچکدام از این روشها جواب نداد، یکبار در حالت عادی مک (نه ریکاوری) وارد تنظیمات سیستم (System Settings) بشید، بخش Privacy & Security رو چک کنید که آیا پیغامی مبنی بر تایید هویت یا آپدیت تنظیمات امنیتی وجود داره یا خیر. در نهایت، ساخت یک اکانت ادمین جدید در مک و امتحان کردن مراحل بالا با اون اکانت هم میتونه مشکل باگ لایه امنیتی یوزر فعلی رو حل کنه.
نحوه reboot کردن مک بوک این نیست و تغییر کرده چرا آپدیت نمی کنید
سلام کاربر عزیز،
آموزش غیرفعال کردن SIP بر روی دستگاههای با پردازنده ARM به زودی در مک نید قرار خواهد گرفت، شبکههای اجتماعی مک نید رو دنبال کنید تا از بهروزرسانیها مطلع بشید.
سپاس
سلام
من زمانی که ازم پسورد می خواد در ترمینال یک لوگو کلید میاد جلوش و نمیتونم تایپ کنم چکار کنم؟
سلام کاربر عزیز،
زمانی که خدمتتون علامت قفل نمایش داده میشه، شما رمزتون رو وارد میکنید اما مقدار وارد شده بهتون نمایش داده نمیشه و باید از حفظ وارد کنید و در نهایت اینتر رو بزنید.
سپاس
سلام ببخشید من مک ۲۰۲۳ دارم بعد از این که کارم تموم شد می خواستم دوباره sip رو فعال کنم که هر چقدر می زدم csrutil disable ارور میاره .می ترسم خطرناک بشه لطفا راهکاری بدید.
من چند باره این کارو کردم اما این بار ارور میده
سلام کاربر عزیز،
از دستور csrutil enable باید برای فعالسازی مجدد SIP استفاده کنید.
سپاس
مراحل خاموش کردن sip در مک های جدید تغییر کرده لطفا متن رو به روز رسانی کنید تا کاربران به مشکل نخورن!
ضمنا برای خاموش کردن sip در مراحل نیاز هست که پسورد وارد شود که بدون نشان دادن کارکتر باید پسورد وارد شود که در مراحل اصلا توضیح داده نشده
سلام کاربر عزیز،
ممنون از اینکه اطلاعات به روز رو اشتراک گذاشتید.
حتما بهروزرسانی خواهد شد.
سپاس