۱۰ میانبـــر کاربردی و اصلی در Preview - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

۱۰ میانبـــر کاربردی و اصلی در Preview

دانستن میانبر کیبورد هنگام کار با سیستم بسیار لذت بخش...

توضیحات

دانستن میانبر کیبورد هنگام کار با سیستم بسیار لذت بخش است. کار شما را آسان می کند و بسیاری در وقت صرفه جویی می شود. در این پست شما را با ۱۰ میانبر اصلی در برنامه Preview مک آشنا می کنیم.همراه ما باشید

برنامه ی Preview که بطور پیشفرض بر روی سیستم عامل مک نصب می باشد دارای ویژگی های بسیار کاربردی می باشد. این برنامه تنها جهت اجرا کردن تصاویر با فرمت های گوناگون نیست و شما می توانید اعمال ابتدایی و کاربردی را بر روی تصاویر انجام دهید. در این پست شما را با میانبر های بسیار کاربردی برای کار با برنامه Preview آشنا می کنیم تا هم سریعتر و هم راحت تر تصاویر را ویرایش کنید. با ما باشید.

 

 

وارد حالت Slide Show شوید

 

برای وارد شدن سریع به حالت Slide Show پس از اجرای چندین تصویر کافیست کلید های Command + Shift + F را فشار دهید. این حالت تمام تصاویر شما را بصورت تمام صفحه نمایش می دهد و می توانید تصویر مورد نظر خود را بیابید.

 

 

بزرگ و کوچکنمایی 

 

اگر تصویری اجرا کردید که بسیار کوچک و یا شاید بزرگ بود در این صورت شما برای دیدن جزییات نیاز به زوم به جلو و یا عقب دارید. برای انجام اینکار می توانید از میانبر های بسیار ساده ای استفاده کنید. برای زوم به جلو Command + مثبت + و برای زوم به عقب Command + منفی – استفاده کنید.

 

 

زوم کردن به قسمت انتخاب شده 

 

برای زوم کردن به یک قسمت خاص از تصویر کافیست با ماوس یا ترکپد خود آن قسمت را انتخاب کنید سپس کلید های Command + Shift + 8 را فشار دهید تا دقیقا به همان قسمت زوم کنید.

 

 

تنظیم کردن رنگ تصویر

 

شما می توانید با کلید میانبر Command + Option + C به تنظیم و تغییر رنگ تصویر مورد نظر خود بپردازید. با انجام اینکار یک پنجره جدید بالا خواهد آمد که شامل کنتراست تصویر،رنگ تصویر،سایه ها،روشنایی و بیشتر گزینه هایی که در برنامه های پولی مشاهده می شوند.

 

 

چرخاندن تصویر

 

برنامه Preview می تواند تصاویر شما بچرخاند. برای سریعتر انجام شدن این کار کافیست از کلید های میانبر آن استفاده کنید. برای چرخش تصاویر به سمت چپ ۹۰ درجه Command + L و برای چرخش ۹۰ درجه به سمت راست Command + R را فشار دهید. 

 

 

برش تصویر

 

برای برش سریع تصویری که در Preview اجرا کرده اید کافیست کلید های Command+K را بفشارید. با اینکار ابزار برش تصویر بالا می آید و شما باید شروع به انتخاب قسمت مورد نظر خود کنید. 

 

 

گزینه های سایدبار

 

اگر بطور همزمان چندین تصویر را با برنامه Preview اجرا کنید در سمت راست گزینه ها در داخل سایدبار مشاهده خواهید کرد.برای پنهان کردن این قسمت Command+Option+1را بفشارید. بصورت پیشفرض OS X تصاویر را بصورت thumbnails نشان می دهد اگر می خواهید تنها نام فایل ها نمایش داده شود کافیست کلید های Command+Option+3 را فشار دهید. برای بازگشت به حالت thumbnails کلید های Command+Option+2 را فشار دهید.

 

 

نمایان سازی و پنهان کردن ابزار بزرگنمایی

 

بعضی زمان ها شاید بخواهید بصورت ذره بین یک قسمتی از تصویر را بخوبی مشاهده کنید. در این صورت در برنامه Preview دارای یک ذره بین است! هنگامی که تصویر اجرا می باشد کافیست کلید ` را فشار دهید. این کلید سمت چپ عدد ۱ در کیبورد شماست.

 

 

نمایان سازی و پنهان کردن اطلاعات تصویر

 

ممکن است بخواهید اطلاعات تصویر نظیر زمان ایجاد شده ، رزولوشن ، DPI و … را بدانید. در این صورت کافیست کلید های Command+I را فشار دهید. یک پنجره کوچک در سمت بالا سمت چپ پنجره آن تصویر به شما نمایش داده می شود.

 

 

همزاد سازی از تصویر باز شده

 

اگر می خواهید دقیقا یک نسخه دیگر از تصویری که باز کرده اید را داشته باشید کافیست کلید های Command + Shift + S را فشار دهید. حال می توانید یک نسخه دقیقا همانند تصویر اصلی را ذخیره کنید.

 

 


این ها تمامی میانبر های برنامه Preview  نبود و سعی بر آن است که مهمترین و پر استفاده ترین میانبر ها را برای شما کاربران عزیز قرار دهیم. امیدواریم این آموزش هم لذت کافی را برده باشید.
 


 
موفق باشید
macneed.ir

 

نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • چگونه رمزعبور‌هایی که پاک شده‌اند را بازیابی کنیم؟

    فراموش کردن یا از دست دادن رمز‌عبور‌ها واقعا یک دردسر...
  • ۹ نکته‌ی ضروری برای کاربران جدید مک

    کاربران جدید مک که به تازگی از دنیای کامپیوتر‌های ویندوزی...
  • چگونه از آیفون به عنوان یک میکروفون برای مک استفاده کنیم؟

    آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به عنوان میکروفون برای...
  • چگونه iMessage را در مک غیرفعال کنیم؟

    به صورت پیش‌فرض در مک iMessage فعال است، این مساله به...
  • چگونه مرورگر پیش‌فرض را در macOS Sonoma تغییر دهیم؟

    شاید بسیاری از کاربران مک سوال باشد که چگونه می‌توان مرورگر...
  • اسکرین‌شات‌های مک کجا ذخیره می‌شوند؟

    سوالی که برای بسیاری از کاربران مک به خصوص کسانی...
  • چگونه حالت تاریک را در macOS ونتورا و سونوما فعال کنیم؟

    حالت تاریک یا Dark Mode گزینه‌ی بسیار محبوبی بین کاربران مک...
  • ۴ میان‌بر کاربردی صفحه کلید در مک که هر کاربری باید آن‌ها را بداند!

    آیا دوست دارید تا با استفاده از چند میان‌بر بسیار...

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.