۱۰ راه سریع و موثر برای سرعت بخشیدن مک شما - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

۱۰ راه سریع و موثر برای سرعت بخشیدن مک شما

در این آموزش شما را با ده راه سریع برای...

توضیحات

در این آموزش شما را با ده راه سریع برای سرعت بخشیدن مک خود آشنا می کنیم . اگر مک خود را در وضیعت مطلوبی نمی بینید در این آموزش همراه ما باشید.

 

mac_speedup_macneed12

 

مک ها هم گاهی اوقات ممکن است کند شوند. اگر مک شما هم از آنی که انتظار دارید کندتر شده است و فکر می کنید که اون توانی را که باید داشته باشد را ندارد در این پست شما را با ده را سریع برای سرعت بخشیدن سیستم شما اشنا می کنیم. به شما توصیه می کنیم از برنامه هایی که به شما قول بالاتر بردن مک شما را می دهند دوری کنید چرا که این برنامه ها مثل نسخه مک CCleaner فایل های موقتی را حذف می کنند تا کمی از حجم سیستم شما را کم کند و در واقع کار خاصی انجام نمی دهند. 

 

آمار استفاده برنامه ها

 

 

همانند Task Manager در ویندوز برنامه ی Activity Monitor را با جستجو در Spotlight و یا در Launchpad اجرا کنید تا بر اساس شرایط مختلف آمار استفاده برنامه های خود را دریابید. با کلیک بر روی هر یک از گزینه های CPU,Memory,Energy,Disk و یا Nerwork می توانید متوجه شوید که کدام برنامه مقدار بیشتری از پردازنده ، رم و یا انرژی و … استفاده می کند. بعضی از برنامه بصورت پیش زمینه کار می کنند به این معنا که شما از اجرا بودن آنها بی خبرید. در این قسمت اگر مشاهده کردید برنامه ای بیش از حد از پردازنده و یا مموری شما استفاده می کنند با دوبار کلیک آن را خارج کنید.

 

mac_speedup_macneed3

 

 

برنامه ها ببندید!

 

بله بسیار ساده بنظر می رسد اما بسی کاری مهم ! مک دوست دارد پس از بستن برنامه ها آنها را در داک آماده بکار نگهدارد و نه آنها را کامل ببندد! حتی اگر شما "x" را بزنید باز هم برنامه باز خواهد بود و فقط پنجره آن باز خواهند ماند. برای بستن کامل باید در داک بر روی برنامه راست کلیک کنید و بر روی Quit بزنید. 

 

 

mac_speedup_macneed10

 

 

فضای هارد خود را از فایل های اضافه خالی کنید

 

برترین برنامه را در این زمینه می شناسید؟ بله Clean My Mac پایه ثابت مک داران دنیا و محبوب ترین برنامه برای آزاد سازی مک شما می باشد. این برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید. این برنامه به شما اجازه دسته بندی پلاگین ها،فایل های استارت آپ و … را می دهد و می توانید آنها را مدیریت کنید تا سیستم سرحال تری داشته باشید. 

 

mac_speedup_macneed13

 

یکی از ویژگی های بسیار خوب این برنامه حذف برنامه ها از شروع خودکار است. برای اینکار به قسمت Extensions > Launch Agents بروید و برنامه های غیر ضروری را از این قسمت حذف کنید. این برنامه ها از سیستم حذف نمی  شوند.

 

 

mac_speedup_macneed11

 

 

از اجرا شدن خودکار برنامه ها پس از روشن شدن سیستم جلوگیری کنید

 

اگر مک شما خیلی دیر بالا می آید یا بدرستی کار نمی کند پس حتما برنامه های زیادی هنگام روشن شدن اولیه سیستم بصورت خودکار اجرا می شوند. یا به اصطلاح Startup Apps. این ویژگی در بسیاری از برنامه ها بصورت پیشفرض وجود دارد و بدان معناست که شما هر زمانی که سیستم خود را روشن می کنید آن برنامه بدون اینکه شما بخواهید اجرا می شوند! حذف کردن برنامه ها از این قسمت به مک شما بسیار کمک می کند که سیستمی سریعتر داشته باشید. برای خاموش کردن برنامه ها از این قسمت ، به مسیر زیر بروید:

 

 > System Preferences > Users & Group > Current User > Login Items

 

در این قسمت برنامه هایی که بصورت خودکار اجرا می شوند تیک خورده اند. آنهایی که نمی خواهید اجرا شوند را تیکشان را بردارید. همچنین اگر می خواهید برنامه ای بصورت خودکار اجرا شود تنها کافیست آن برنامه را به داخل این کادر درگ کنید و یا بر روی + در سمت پایین بزنید.

 

 

mac_speedup_macneed

 

 

 

غیر فعال کردن انیمیشن ها و روشن کردن Reduce Transparency 

 

در مک هم همانند iOS دارای تنظیماتی هستید که می توانید از انیمیشن ها سیستم بکاهید و به سرعت سیستم خود بیافزایید. می توانید صفحه نمایش را بصورت Gray در بیاورید تا شارژ کمتری مصرف شود و … گزینه Reduce Transparency را در قسمت زیر بیابید و روشن کنید تا تاثیر فوق العاده آن را بر روی سیستم مک خود ببنید:

 

 > System Preferences > Accessibilty > Display 

 

 

mac_speedup_macneed7

 

 

از مرورگر مناسب و بصورت درست از آن استفاده کنید

 

معمولا بخش مرورگر همانند بازی کردن با سیستم مهم است! مرورگر مناسب و استفاده ی درست از آن یکی از عوامل مهم برای بالا نگه داشتن سرعت سیستم و بهتر مصرف شدن باتری است. برای مثال مرورگر Google Chrome نام قاتل باتری مک ها را به خود گرفته! درست است بسیار ابزار های خوبی دارد و دسترسی های خوبی دارد اما به چه ارزشی؟! اینکه پردازنده ، رم و انرژی سیستم را به کلی بکشد؟! خیر اگر خیلی به کروم وابسته نیستید آن را کنار بزارید و از مرورگر فوق العاده Safari که مخصوص مک می باشد استفاده کنید. این مرورگر به مراتب اثرات بسیار بهتری در مک شما دارد. همچنین سعی کنید مرورگر در حالت فول اسکرین کمتر استفاده شود و اینکه از باز کردن تب های زیاد در یک پنچره خود داری کنید. 

 

 

mac_speedup_macneed6

 

 

 

قفل حفاظتی FileVault را خاموش کنید.

 

 

این گزینه بصورت پیشفرض از OS X 10.10 بر روی مک ها فعال می باشد. این گزینه به شما اجازه می دهد حتی زمانی که فایل های شما دزدیده هم شوند کسی به آن دسترسی نداشته باشد و تنها با رمز شما باز شود. این گزینه همچنین باعث می شود نگذارد مردم بتوانند پسورد سیستم شما تغییر دهند و وارد سیستم شما شوند. در بعضی از مک این روشن بودن این گزینه باعث کم شدن سرعت بوت سیستم و بارگیری کردن دیر فایل ها می شود. برای خاموش کردن این گزینه به مسیر زیر بروید و پس از باز کردن قفل آن را خاموش کنید :

 

پیشنهاد می شود اگر این عاملی نیست که بخواهد سیستم شما را ضعیف کند آن را خاموش نکنید و بزارید روشن باشد.

 

System Preferences > Security & Privacy > FileVault

 

 

mac_speedup_macneed9

 

 

 

سرعت Finder را افزایش دهید 

 

زمانی که شما Finder را اجرا می کنید بصورت پبشفرض قسمت All My Files را اجرا می کند. اما بطور معمول این قسمت پر حجم ترین قسمت مک شماست و اگر مقدار فایل های شما زیاد باشد زمان زیادی برای باز شدن این قسمت گرفته می شود. شما می توانید حالت پیشفرض این قسمت را تغییر دهید تا به راحتی  Finder بالا بیاید. برای تغییر Finder را اجرا کنید از منوبار Finder را انتخاب و گزینه Preferences بزنید. در تب General قسمت New Finder Windows Show را به هر گزینه ای می خواهید تغییر دهیدو.

 

mac_speedup_macneed4

 

 

فضای هارد خود را تمیز کنید 

 

مانند هر سیستم های دیگر ، خالی کردن فضای هارد و فضای بیشتر برای سیستم به سرعت بخشیدن کار کمک می کند مخصوصا اگر از سیستم هایی با ظرفیت کم استفاده کنید. نخست چک کنید. برای چک کردن به قسمت  > About This Mac > Storge بروید. اگر دیدید که فضای هارد شما بی مورد پر است آن وقت است که دوباره باید برنامه ی Clean My Mac را اجرا کنید و بر روی Start کلیک کنید تا برنامه بصورت خوکار فایل های حجیم و اضافه را پیدا کند. 

 

همچنین ممکن است سیستم شما پر باشد از فایل های تکراری که خودتان از آنها خبر ندارید! برای همین برنامه ای تحت عنوان Duplicate Detective وجود دارد که با نصب آن و دادن قسمت مورد نظر هارد خود فایل های همزاد را پیدا می کند و آنها را حذف می کند. 

 

 

mac_speedup_macneed1

 

 

SMC سیستم خود را ریست کنید

 

 

ریست کردن کنترل مدیریت سیستم یا همان SMC می توانند مشکلات بسیار ریز و درشت سخت افزاری را حل کند. قبل تر به بررسی SMC چیست و چگونه آن را در مک ریست کنیم؟ پرداختیم.

 

mac_speedup_macneed5

 

 

دوباره سیستم عامل مک را نصب کنید!

 

اگر تمامی راه های بالا را انجام دادید و به نتیجه مطلوب نرسیدید تنها را و بهترین راه نصب تازه و از اول سیستم عامل بر روی مک شما می باشد.حتی اینکار بر روی دستگاه های iOS شما بسیار خوب است. نخست از طریق Time Machine بک آپ بگیرید. سپس اقدام به دانلود آخرین نسخه سیستم عامل Mac OS X  کنید و از طریق ساخت فلش بوتیبل اقدام به Clean install سیستم خود کنید.

 

در این زمینه بخوانید : چگونه فضای Other در مک را حذف کنیم؟

 

mac_speedup_macneed2

 

اگر شما دارای مک با هارد HDD هستید به شما شدیدا پیشنهاد می کنیم حتما یک هارد SSD بر روی آن نصب کنید سرعت سیستم شما بسیار بسیار افزایش می دهد و اصلا نیازی به کار های بالا هم نخواهید داشت! حداقل تا مدتی طولانی !

 

 

موفق باشید

macneed.ir

نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • چگونه رمزعبور‌هایی که پاک شده‌اند را بازیابی کنیم؟

    فراموش کردن یا از دست دادن رمز‌عبور‌ها واقعا یک دردسر...
  • ۹ نکته‌ی ضروری برای کاربران جدید مک

    کاربران جدید مک که به تازگی از دنیای کامپیوتر‌های ویندوزی...
  • چگونه از آیفون به عنوان یک میکروفون برای مک استفاده کنیم؟

    آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به عنوان میکروفون برای...
  • چگونه iMessage را در مک غیرفعال کنیم؟

    به صورت پیش‌فرض در مک iMessage فعال است، این مساله به...
  • چگونه مرورگر پیش‌فرض را در macOS Sonoma تغییر دهیم؟

    شاید بسیاری از کاربران مک سوال باشد که چگونه می‌توان مرورگر...
  • اسکرین‌شات‌های مک کجا ذخیره می‌شوند؟

    سوالی که برای بسیاری از کاربران مک به خصوص کسانی...
  • چگونه حالت تاریک را در macOS ونتورا و سونوما فعال کنیم؟

    حالت تاریک یا Dark Mode گزینه‌ی بسیار محبوبی بین کاربران مک...
  • ۴ میان‌بر کاربردی صفحه کلید در مک که هر کاربری باید آن‌ها را بداند!

    آیا دوست دارید تا با استفاده از چند میان‌بر بسیار...

نظرات کاربران

  1. zaeim گفت:

    سایتتون محشره
    خیلی از مشکلاتم رو حل کرد

  2. علیرضا گفت:

    ممنون از سایت خوبتون..

  3. Anon گفت:

    Salam. Merci ke in ra barraye irani zaban ha tarjome kardid vali faghadr mikhastam begam ke HowToGeek daghighan hamminro dare. Link: http://www.howtogeek.com/228180/10-quick-ways-to-speed-up-a-slow-mac

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.