۷ دلیل برای جیلبریک نکردن آیفون - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

۷ دلیل برای جیلبریک نکردن آیفون

جیلبریک واژه‌ای است که شاید بارها شنیده باشید. با انجام...
  • دسته‌بندی: اخبار
  • تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

اسکرین شات

توضیحات

جیلبریک واژه‌ای است که شاید بارها شنیده باشید. با انجام دادن این کار محدودیت‌های اپل از روی دستگاه‌های iOS برداشته می‌شود تا کاربر بتواند اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور را هم روی دستگاه خود نصب کند. اما آیا جیلبریک کردن عاقلانه است؟ در این مطلب با 7 دلیل به شما می‌گوییم که جیلبریک کردن به سود شما نیست.


پیش از اینکه سراغ بحث اصلی برویم، بهتر است مختصرا معنی جیلبریک و جیلبریک کردن را توضیح دهیم. اصولا شرکت اپل سیاست بسته‌ و سخت‌گیرانه‌ای روی محصولات خود اعمال می‌کند؛ سیاستی که تا حد زیادی به بالا بردن امنیت کاربران کمک می‌کند. اما هستند افرادی که با این موضوع به‌راحتی کنار نمی‌آیند و از iOS انتظارات بیشتری دارند.
جیلبریک کردن درواقع شبیه روت کردن اندروید است. در حالت عادی دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند تنها قادرند اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه اپ استور نصب کنند، اما با جیلبریک کردن یا شکستن قفل iOS این امکان برای کاربر فراهم می‌شود تا بتواند اپلکیشن‌های دیگری هم روی گوشی خود نصب کند که به دلایلی از اپ استور پس زده شده‌اند یا با اضافه کردن توییک بتواند ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه خود را ارتقا بخشد.
با اینکه در ذهن خیلی‌ها جیلبریک به سود کاربر تمام می‌شود، در این مطلب خواهیم گفت چرا جیلبریک کردن دستگاه‌های اپل کار درستی نیست.

سلام به ناپایداری
با جیلبریک کردن دستگاه خود باید منتظر ری‌استارت شدن‌های اتفاقی و اشکالات غیرمنتظره باشید. با جیلبریک کردن به‌نوعی دستگاه خودتان را هک می‌کنید و در کدهای آن تغییراتی ایجاد می‌کنید؛ درنتیجه ممکن است احتمال ناپایداری سیستم عامل و ناسازگاری و درست کار نکردن بعضی ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌ها بالا برود.

خداحافظ امنیت
با وجود اینکه جیلبریک کردن راه شما را برای نصب اپلیکیشن‌های بیشتر از مارکت‌هایی مثل Cydia باز می‌کند، باید توجه داشته باشید که اپل بر این اپلیکیشن‌ها هیچ‌گونه نظارتی ندارد؛ درنتیجه بدافزارهای مختلف خیلی راحت می‌توانند دستگاهتان را آلوده کنند و به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند.


آپدیتی که نمی‌رسد
وقتی دستگاه شما جیلبریک شود، دیگر نمی‌توانید آپدیت‌های جدید منتشرشده برای iOS را به‌سرعت دریافت کنید، چون باید صبر کنید تا نسخه جدید نیز جیلبریک شود. به این ترتیب شما همیشه از سایر کاربران عقب می‌مانید و نمی‌توانید جدیدترین ویژگی‌ها را روی دستگاه خود داشته باشید.
گارانتی، پر!


جیلبریک نیز، مانند روت کردن، گارانتی دستگاهتان را باطل می‌کند. پس اگر مشکلی برای آیفون یا آیپد شما پیش بیاید و برای تعمیر آن را به مراکز مجاز ببرید، در صورتی که متوجه جیلبریک شدن دستگاه شما شوند، ممکن است از تعمیر رایگان آن خودداری کنند.
نیاز به تخصص


معمولا راه‌ و روش جیلبریک کردن خیلی سخت نیست و هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد. اما همیشه احتمال ایجاد مشکل و خراب شدن دستگاه (هرچقدر هم کم) وجود دارد. در این شرایط اگر تخصص لازم را نداشته باشید، ممکن است در عمل کردن به راه‌حل‌های پیشنهادشده هم به مشکل بربخورید.


مصرف بیشتر
اپلیکیشن‌هایی که از خارج اپ استور دانلود و نصب می‌کنید، ممکن است به استانداردها و میزان مصرف باتری دستگاه خیلی اهمیت ندهند و از این نظر بهینه نباشند. پس این روزها که طولانی بودن عمر شارژ دستگاه بسیار بااهمیت است جیلبریک کردن ممکن است به ضرر شما تمام شود.

همه‌چیز رایگان نیست
اگر فکر می‌کنید که با جیلبریک کردن دیگر لازم نیست برای استفاده از اپلیکیشن‌ها پول بپردازید، اشتباه می‌کنید! بیشتر اپلیکیشن‌ها و توییک‌های خوبی که در Cydia هستند پولی‌اند و حتی ممکن است قیمتی بالاتر از قیمت متوسط اپلیکیشن‌های اپ استور داشته باشند.
 

این 7 مورد از اصلی‌ترین دلایلی‌اند که ممکن است شما را از جیلبریک کردن بازدارند.

مناسب
نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • تاریخ احتمالی رویداد iPhone 12 در ماه اکتبر و عرضۀ Apple Watch و iPad در ماه سپتامبر

    Leaker jon Prosser از برگزاری رویداد iPhone 12 و عرضۀ...
  • اقدام قانونی شرکت اپل، علیه شرکتی با لوگوی گلابی‌‌

    طبق گزارش آیفون در کشور کانادا، اپل علیه توسعه‌دهندگان برنامۀ...
  • اضافه شدن قابلیت FaceID به macOS

    در حال حاضر امکان FaceID در آیفون یا آیپد برای باز...
  • مداد‌های سنسوردار اپل برای گرفتن رنگ‌های واقعی از دنیای واقعی‌

      با انتشار خبر اختراع و کشف جدید اپل توسط...
  • آی‌مک جدید، آی‌پد ایر ۱۰.۸ اینچی و آی‌پد مینی بزرگتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

    طبق گفته وبسایت معتبر DigiTimes، اپل در نیمه دوم سال...
  • بعضی از کاربران آیفون ۱۱ از نمایش رنگ سبز عجیب و غریب شاکی هستند!

    بعضی از کاربران آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو...
  • تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۲

    یک سری مدل‌های سه‌بعدی آیفون ۱۲ که به‌صورت موک‌آپ (Mockups)...
  • اپل آپدیتی جدیدی برای macOS Catalina 10.15.4 منتشر کرد که مشکل FaceTime را حل می‌کند

    امروز اپل آپدیتی را بر روی macOS Catalina 10.15.4 منتشر...

نظرات کاربران

  1. mohsen گفت:

    سلام خسته نباشید
    تیتر اول که بستگی به. برنامه های نصب شده داره و در صورتی که با ورژن iOS دوایس هم خوانی داشته باشه و با نصب نکردن توییک های غیر کاربردی درصد احتمال کرش فوقولاده پایین هست.
    تیتر دوم درسته امنیت میاد پایین ولی اینطور نیست که گفت جیلبرک شد دیکه گوشی وریروسی هست و این قضایا، باز هم با جلوگیری از نصب توییک از سورس های غیر معتبر احتمال وجود این مشکل پایین میاد و این که هر کسی خواستار جیلبرک هست باید این رو بپذیره.
    تیتر سوم کسی که هوادار جیلبرک هست دیگه باید با این موضوع کنار بیاد و صبر کنه در صورت آمدن جیلبرک نسخه های بعدی آپدیت و جیلبرک کرد و گارانتی در این مورد حداقل توی ایران وجود نداره و دوایس با یک ریستور کامل جیلبرک پاک میشود.
    تیتر چهارم با نصب توییک ها این موضوع پیش میاید و برای جلوگیری باید توییک های کاربردی رو نصب کرد و تا جای ممکن هر توییکی را نصب نکنیم و همینطور توییک های برای کاهش مصرف باطری وجود دارد که خیلی عالی عمل میکنن و باعث کمتر مصرف شدن باطری میشن.
    مورد پنجم تقریبا ۹۹ درصد توییک های پولی سیدیا را با نصب یک توییک میتوان بدون پرداخت یا در سورس های معتبر دیگر نصب کرد و فقط تعداد انگشت شماری از برنامه ها که لایسنس آن ها کرک نشده باید خریداری کرد که خیلی کم پیش میاد.
    من از زمانی که آیفون 3G داشتم تا به حال که 6S هست همیشه گوشیم جیلبرک بوده و آیفون رو فقط با جیلبرک قبول دارم و تا به حال گوشیم ویروسی نشده، مشکل کرش در صورتی که توییک غیر هماهنگ با ورژن iOS نصب نکرده باشم خیلی خیلی کم بوده و به دلیل طرفدار جیلبرک هستم با مشکل آپدیت نکردن دوایس و همینطور بالا رفتن مصرف جزیی مصرف باطری کنار اومدم و اگر روزی دوایس ها جیلبرک نشدن از آیفون با وجود این که مک بوک دارم و هماهنگ هستن به دلیل محدودیت زیای iOS و نداشتن خیلی قابلیت ها از قبیل نداشتن دانلودر در خود Safari, نداشتن WhatsApp Plus, نداشتن رمز گذاری (اثر انگشت) روی همه برنامه ها, نداشتن پیغام گیر, عکاسی در حالت صفحه خاموش, ویرایش و افرودن گزینه های بیشتر در ControlCenter, قفل اینترنت سیمکارت بر روی 3G یا LTE و مجبور به خرید برنامه ها و خیلی خیلی چیز های دیگه با آیفون خداحافظی خواهم کرد.
    با تشکر از خواندن مطالب.

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.