دانلود نسخه نهایی iOS 10 برای تمامی دستگاه ها + معرفی ویژگی ها - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

دانلود نسخه نهایی iOS 10 برای تمامی دستگاه ها + معرفی ویژگی ها

سر انجام پس از گذشت سه ماه از عرضه نسخه...
  • دسته‌بندی: آیفون، اپل
  • تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

اسکرین شات

توضیحات

سر انجام پس از گذشت سه ماه از عرضه نسخه های آزمایشی iOS 10 ، طبق اعلام اپل امروز ۲۳ شهریور روز سه شنبه نسخه نهایی iOS 10 برای تمامی دستگاه های پشتیبانی شونده منتشر خواهد شد.  در این پست برای راحتی و شلوغ بودن سرور های اپل لینک های دانلود مستقیم را شما کاربران گرامی آماده کرده ایم تا با بالاترین سرعت بالا فریمور مخصوص دیوایس خود را دانلود کنید. همراه ما باشید.

نخست به معرفی کامل ۱۰ ویژگی این نسخه می پردازیم و سپس با لینک های دانلود مستقیم از سرور مکنید در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

 

خب تا انتشار نسخه نهایی سعی میکنیم مهمترین و جدیدترین قابلییت های iOS 10 را به شما بازگو کنیم. 

 

 

بخش نخست :

LOCKSCREEN

 

مهمترین بخش ، Lock Screen جدید iOS 10 هست. این بخش همواره از نخستین iOS بصورت Slide to Unlock بوده بدین صورت که شما با کشیدن صفحه از چپ به راست میبایست دیوایس خود را باز می کردید اما دیگر این روش وجود ندارد! 

 

در iOS 10 شما نخست باید یکبار دکمه Home  را بفشارید سپس انگشت خود را بر روی Touch ID نگهدارید تا دستگاه به حالت آنلاک باز شود. در دیوایس هایی که Touch ID وجود ندارد صفحه Passcode بالا می آید. مورد بعد در لاک اسکرین کشیدن ها به سمت چپ و راست است طوری که اگر در لاک اسکرین صفحه را از سمت چپ به راست بکشید به ویجت ها و نوار جستجو دسترسی خواهید داشت. اگر از راست به چپ بکشید مستقیما وارد دوربین می شوید! پس شما برای تصویربرداری سریع هیچ نیازی به باز کردن دیوایس خود ندارید و تنها با یک سوآیپ از سمت راست به چپ سریعا دوربین را اجرا خواهید کرد. همچنین جمله معروف Slide to Unlock حذف شده و شما عبارت Press the home button to Unlock را مشاهده خواهید کرد!

این ها تغییرات جدید در صفحه لاک اسکرین جدید iOS 10 می باشد. پس بعد از بروزرسانی برای باز کردن دستگاه صفحه را از چپ به راست نکشید!

 

ios10-1024x685

 

بخش دوم :

iMessage

بخش Message در iOS همیشه از کمترین تغییرات برخوردار میشد اما امسال اپل به کلی تغییراتی بسیار گسترده در آن ایجاد کرده است. همانطور که می دانید بخشی در Message سیستم عامل iOS به نام iMessage وجود دارد که کاربران اپلی از طریق اپل آیدی و یا شماره ثبت شده در iMessage می توانند از طریق اینترنت به یکدیگر پیام دهند. رابط کاربری این پیام رسان قبل از این بروزرسانی بسیار ضعیف بود. در iOS 10 شما می توانید علاوه بر ارسال پیام حالت روحی و یا تنه آمیز بودن و بطور کل با احساسات پیام های خود را ارسال کنید.


هنگام ارسال پیامی شما می توانید افکت های آروم ، یا با هیجان همراه با پس زمینه های زنده انتخاب کنید و ارسال کنید. با این کار شما می توانید منظور از حرف خود را با احساس درونی ارسال کنید که تا بحال هیچ پیام رسانی اینکار را انجام نداده است.  همچنین iMessage دارای استیکر است! بله iMessage دارای استیکر های اختصاصی و بسیار زیبا می باشد. در کنار این استیکر ها اموجی های جدید اضافه خواهد شد که استفاده از iMessage را بیش از پیش خوشایند می کند. 

برای مثال می خواهید به کسی تبریک بگویید. با نوشتن عبارت “مبارررررک” پس زمینه رقص نور و شادی آتشین می توانید خوشحالی خود را با مخاطب خود تقسیم کنید.

شما می توانید به هر یک از پیام های خود یا شخص مقابل با یک برچسب آیکن مانند نظر دهید. می توانید بر روی جمله شخص لایک کنید یا دیسلاک یا هر چیز دیگر بگذارید.

نوشته های دیجیتال بخش دیگری از برنامه ی iMessage می باشد. نخست از خود یک عکس یا یک ویدیو کوتاه بگیرید ، سپس با نوشته های دیجیتالی بر روی آن نقاشی کنید و یا شکلک بگذارید و ارسال کنید!

دست خط! همچنین شما می توانید با دست خط خود نوشته دلخواه خود را بنویسید و برای مخاطب خود ارسال کنید.


این بود امکانات جدید برنامه iMessage در iOS 10

 

 

ios-1-1024x496

 

بخش سوم :

 

Photos

برنامه Photos یا همان گالری تصاویر شما در این نسخه بسیار هوشمندانه تر از قبل هنرنمایی خواهد کرد.بخش جدیدی  به نام Memories اضافه شده است که کار این بخش نگه داشتن خاطرات شما از مکانی که رفته اید و تصاویر و ویدیو های بیادماندی گرفته اید ، میباشد. این قسمت با گذشت چند روز از مسافرت شما و ثبت لحظات ویدیو ای با افکت های جالب و ترکیبی از تصاویر و ویدیو ها شما را از خاطرات خوب آن روز یادآور می کند.

همچنین دوربین های جدید آیفون و نسخه iOS 10 کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند ، بطوری که دستگاه بصورت خودکار پس زمینه تصاویر گرفته شده را تشخیص می دهد و آنها را در مکان مخصوص نگهداری می کند. اگر پس زمینه تصاویر کوه ، درخت ، دریا و … باشد همگی در مکان های جدا نگهداری می شوند.

تمامی این شناسایی ها طبق موتور جدید برنامه نویسی سیستم عامل iOS 10 می باشد که چهره ها، صحنه ها و … را شناسایی می کند و به بهترین نحو دسته بندی می کند.

 

 

ios10-5-1024x670

 

بخش چهارم :

 

بازطراحی ها

مهمترین چیزی که پس از نخستین نگاه به iOS 10 متوجه میشوید گرد شدن گوشه هاست. در تمامی قسمت های iOS 10 از کنترل سنتر گرفته تا ویجت ها همگی بصورت گرد در آمده اند که با توجه به گوشه های گرد طراحی خود آیفون بسیار خوب هماهنگ شده اند.

افکت خارج شدن از برنامه ها و وارد شدن به برنامه ها دستخوش تغییرات شده اند و حالتی بسیار زیبا بخود گرفته اند.

کنترل سنتر به دو بخش تقسیم شده است. با بالا آوردن آن همگی گزینه ها به جز موزیک پلیر را مشاهده خواهید کرد! خیر این گزینه حذف نشده و شما با کشیدن کنترل سنتر به سمت چپ موزیک پلیر جدید و بسیار زیبا را مشاهده خواهید کرد.گزینه های کنترل سنتر به رنگ های متعدد تفکیک شده اند تا تشخیص آن بیش از پیش راحت باشد.

 

ios10-3

 

بخش پنجم :

 

APPLE MUSIC

پس از عرضه اپل موزیک در سال گذشته و تغییر در طراحی از iOS 8.4 ما دیگر شاهد طراحی جدیدی از اپل نبودیم. از این رو همانطور که انتظار می رفت بخش Music کاملا دست خوش تغییرات شده و حالا بسیار ساده تر ، زیبا تر و بسیار کاربردی تر از همیشه شده است.

 

 با اجرای اولیه این برنامه شما همچنان تب های پایین گذشته را خواهید داشت اما همگی بصورت BOLD شده و بسیار بزرگ و خوانا. گزینه های Artists,Songs,Albums و … همگی در چند سطر نوشته شده اند و براحتی می توانید سریعا وارد بخش مورد نظر خود بشوید. Now Playing هم جدا از این مسله نیست و  بسیار گرافیکی تر از قبل شده است.


 با قطع کردن موزیک کاور آلبوم به عقب و با اجرای دوباره به سر جای خود بازمیگردد. متن ترانه ها تنها با پایین کشیدن صفحه Now Playing پدیدار میشود.

 

ios10-4

 

بخش ششم:

 

APPLE MAPS

 

برنامه Maps  بازطراحی شده. این برنامه بسیار کاربردی تر و ساده تر از همیشه شده است. این برنامه بسیار هوشمندتر از قبل عمل می کند و به شما پیشنهاد بیشتر جاهایی که امکان رفتنتان هست را میدهد. جستجو برای هر نوع سرویس نظیر کافی شاپ ، رستوران ،ایستگاه سوخت گیری ، هتل ها بر اساس سلیقه و عادات شما تعبیه شده است.

 

ios10-2

 

بخش هفتم:

 

SIRI

 

سیری دستیار صوتی همیشگی شما هم بروزرسانی های بزرگی گرفته است. در iOS 10 سیری راه جدیدی باز کرده است که می تواند با برنامه های که شما دوست دارید هماهنگ باشد و به زبان دیگر حالت Open Source به خود گرفته است. برای نخستین بار توسعه دهندگان می تواند ویژگی های برنامه خود را وارد سیری کنند تا کاربران بیشتر از برنامه ها با سیری کار کنند. SIRI KIT به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا برنامه های خود را با سیری هماهنگ سازی کنند ، هماهنگی با برنامه هایی چون Messages,Phone,Photos Search و … برای مثال شما می توانید تماس های Whatsapp را هماهنند تماس های معمولی دریافت کنید.

 

ios10-6

 

بخش هشتم :

 

ویژگی های ریز و کاربردی 

 

کیبورد و شناسایی هوشمند کلمات. شما در iOS 10 با نوشتن متنی چند خطی خواهید دید زیر یک سری کلمات مانند Love,Basketball,arrow,food,coat و  از این قبیل بصورت زرد در می آید. پس از اتمام نوشته سیستم سریعا نوشته شما را چک می کند و کلماتی که می توان جای آن از اموجی استفاده کرد را پیدا می کند و شما می توانید با یک تپ کردن بر روی آن کلمه های زرد شده اموجی ها را جایگزین کنید.

 

 

باز شدن خودکار مک از طریق Apple Watch

 

با عرضه نسخه نهایی WatchOS 3 و macOS Sierra شما قادر باز کردن قفل مک خود از طریق ساعت هوشمند خود هستید. تنها کافیست اپل واچ شما نزدیک مک شود و تمام!

 

 

برنامه ی Clock بطور کل دستخوش تغییرات ظاهری شده و حالا ظاهری مشکی بخود گرفته است که هنگام کار کردن  در شب دچار بیخوابی نشوید. حالت آلارم ست کردن بصورت بسیار جالبی تغییر کرده است و بصورت نوارد های دایره ای شده است.

 

شاید مهمترین چیزی که شما را به تعجب بندازد تغییر در صدا ها باشد! صدای لاک کردن دستگاه ، انتخاب گزینه ها و تایپ کردن بطور کل تغییر کرده اند و هر کدام حس جدیدی را به شما خواند داد.

 

شما در iOS 10 جسجر های حرکتی بیشتر با فناوری 3D Touch خواهید داشت. بطوری که می توانید برای مثال  در لاک اسکرین با فورس تاچ کردن سریعا از محتویات آن پیام با خبر شوید.

 

 

ios-10-clock-dark-mode-iphone-screenshot-001

 

 

ios10-9

 

 

بخش نهم:

 

امنیت 

 

در iOS 10 امنیت یک قدم به بالاترین سطح خود رسیده است. تمامی سرویس های نظیر iMessage,Facetime,HomeKit بصورت رمزگذاری شده بصورت End to ENd شده اند که این بدان معناست که هیچکس به اطلاعات تبادل شده دسترسی نخواهد داشت.

 

ios10-7-1024x643

 

بخش دهم:

 

ApplePay

 

حالا کاربران می توانند با Touch ID خود از سایت های اینترنتی خرید کنند! اپل پی با قرداد بستن با شرکت های بزرگ این ویژگی را برای کاربران خود به وجود آورده و اگر در حال خرید از سایتی با مک خود هستید و بر روی خرید از طریق ApplePay کنید دیوایس متوجه خرید شما می شود و بر روی آیفون شما پیغام حرید را دریافت می کنید.

عزیزان تمامی مطالبی که در کانال درج میشوند اختصاصی هستند پس برای حفظ حقوق نویسنده پیام ها را Forward کنید.

 

ios10-8

 

 

این ها تمامی ویژگی های اصلی iOS ۱۰ بود که استحضار رساندیم حال اگرمی خواهید به این نسخه مهاجرت کنید نخست قدم های زیر را انجام دهید.

 

اول از پشتیبانی شدن دیوایس خود مطمن شوید. اگر دیوایس شما جزو لیست پایین می باشد اقدام به بروزرسانی کنید:

 

ios10-10

 

از دیوایس خود بک آپ بگیرید.

با استفاده از iCloud در فضای ابری و یا از طریق آیتونز با اتصال دیوایس خود و کلیک بر روی Back Up now و زدن گزینه include backup apps از دیوایس خود بک آپ بگیرید تا در صورت اتفاق مشکلی تمامی اطلاعات را داشته باشید.

 

دو روش برای بروزرسانی موجود می باشد. بروزرسانی از طریق OTA که مخفف Over the air می باشد که از طریق مسیر زیر با دیوایس خود می توانید انجام دهید :

 

Settings>General>Software Update

 

انجام می شود. همین کار را می توانید از طریق آیتونز انجام دهید اما می بایست فایل فریمور مخصوص دیوایس خود را از طریق همین پست دانلود کنید و یا اگر می خواهید کلین ریستور را انجام دهید و سپس بک آپ خود را برگردانید. 

 

قبل از بروزرسانی حتما از اپل آیدی و پسورد تنظیم شده بر روی گوشی خود اطلاعات کامل را داشته باشید که پس از بروزرسانی احتمالا برای تایید هوییت به آن نیازمند خواهید بود.

 

حال فریمور مورد نظر خود را نسبت به دستگاه خود دریافت کنید.

 

  

iOS 10.0.1

 

iPhone

 

ios10-6s


iPhone 7

iPhone 7 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone 6

iPhone 6 Plus

iPhone SE

iPhone 5s (GSM)

iPhone 5s (GSM+CDMA)

iPhone 5c(GSM)

iPhone 5c(GSM+CDMA)

iPhone 5(GSM)

iPhone 5(GSM+CDMA)

 

 

 

iPad

 

ios10-ipad

 

iPad Pro 12.9-inch (Wi-Fi)

iPad Pro 12.9-inch (Wi-Fi+Cellular)

iPad Pro 9.7-inch(Wi-Fi)

iPad Pro 9.7-inch (Wi-Fi+Cellular)

iPad Air 2 (WiFi)

iPad Air 2 (WiFi+Cellular)

iPad Air  (WiFi)

iPad Air  (WiFi+Cellular)

iPad Air (China)

iPad 4th generation (WiFi)

iPad 4th generation (GSM)

iPad 4th generation (GSM+CDMA)

iPad mini 4 (WiFi)

iPad mini 4 (WiFi+Cellular)

 

iPad mini 3 (WiFi)

iPad mini 3 (WiFi+Cellular)

iPad mini 3 (China)

 

iPad mini 2 (WiFi)

iPad mini 2 (WiFi+Cellular)

iPad mini 2 (China)

 

iPod

 

ios-ipod

 

iPod touch 6th generation

 

هفته ی آینده همین روز و همین ساعت منتظر نسخه نهایی macOS Sierra 10.12 با لینک مستقیم و آموزش های ویژگی های جدید باشید.

 

موفق باشید

MacNeed.ir

مناسب
نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • Serviio Pro 2.3

    Serviio Pro یک سرور مدیا DLNA می باشد. این برنامه...
  • KeyKey 2.9.3

    KeyKey برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند تا در تایپ...
  • Serviio Pro 2.2.1 CR2

    Serviio Pro یک سرور مدیا DLNA می باشد. این برنامه...
  • Serviio Pro 2.2.1

    Serviio Pro یک سرور مدیا DLNA می باشد. این برنامه...
  • Serviio Pro 2.2

    Serviio Pro یک سرور مدیا DLNA می باشد. این برنامه...
  • macOS Server 5.11

    طراحی شده برای سیستم OS X و دستگاه های iOS...
  • Apple Numbers 10.1

    با Apple Numbers , کار های حرفه ای بکنید !...
  • Apple Pages 10.1

    Apple Pages بک برنامه قدرتمند پردازشگر ورد می باشد که...

نظرات کاربران

  1. reza گفت:

    سلام خسته نباشید . ببخشید من فایله مورده نظرو گرفتم . چجوری باید نسبش کنم ؟
    وقتی روش کلیک میکنم فقط itune باز میشه

  2. مهرداد شفیقی گفت:

    دوست عزیز شما ابتدا آیفون رو به کامپیوتر وصل کن و بعد با برنامه آیتونز از دستگاهت بک آپ بگیر.
    سپس اگر از کامپیوتر مک استفاده میکنی دکمه option رو نگه دار و بعد روی گزینه Update در آیتونز کلیک کن و در نهایت آدرس این فایلی که دانلود کردی رو بهش بده. (اگر از کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز استفاده میکنی هم به جای کلید option باید کلید shift رو نگه داری)
    در ضمن قبل از شروع کار حتما از فیل—-تر شکن استفاده کن.

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.