عدم استفاده از دوربین توسط برنامه‌های macOS - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

عدم استفاده از دوربین توسط برنامه‌های macOS

آیا می خواهید از دسترسی یک برنامه مک به دوربین...

توضیحات

آیا می خواهید از دسترسی یک برنامه مک به دوربین جلوگیری کنید؟ سیستم عامل مک کنترل دستی و مدیریت دسترسی برنامه ها به دوربین جلوی مک را راحت تر می کند. توانایی کنترل دستی اینکه کدام برنامه ها به دوربین مک دسترسی دارند به دلایل امنیتی و برای حفظ حریم خصوصی سودمند است و احتمال دارد شما را راضی کند نواری که روی دوربین مک چسبانده اید را بردارید، کاری که مدت هاست بسیاری از کاربران فنی کامپیوتر برای حفظ حریم خصوصی انجام می دهند.

 

این مقاله به  شما یاد می دهد مستقیما برنامه‌های مک که می توانند به دوربین دسترسی داشته باشند را کنترل کنید، و چطور دسترسی برنامه ها به دوربین را مسدود کنید، و نشان می دهد چگونه به برنامه های منتخب اجازه دسترسی به دوربین کامپیوتر را بدهید.

توجه داشته باشید عدم استفاده از دوربین توسط برنامه‌های macOS امنیت سیستم شما را بالا می‌برد و در صورتی که متوجه شوید برنامه‌ای نباید اجازه دسترسی به دوربین را داشته باشد، می‌توانید آن را مدیریت کنید و به آن برنامه‌ی خاص اجازه ندهید.

 

چطور از دسترسی برنامه‌های مک به دوربین جلوگیری کنید

با مراحل زیر می توانید به شکل جداگانه دسترسی برنامه ها به دوربین کامپیوتر را مشخص کنید:

۱- بر روی لوگوی اپل در بالا و گوشه سمت چپ صفحه کلیک کرده و گزینه «System Settings» را انتخاب نمایید.

۲-  گزینه‌ی «Privacy & Security»  را انتخاب کنید.

چطور به برنامه‌های مک اجازه ندهیم از دوربین استفاده کنند

۳- برروی گزینه‌ی «Camera» کلیک کنید.

چطور به برنامه‌های مک اجازه ندهیم از دوربین استفاده کنند

۴- برنامه هایی که می خواهید دسترسی شان را مسدود کنید را پیدا کرده و تیک کنار اسم برنامه را برداشته تا دسترسی برنامه را غیرفعال کنید.

چطور به برنامه‌های مک اجازه ندهیم از دوربین استفاده کنند

۵- برای مسدود کردن دسترسی دیگر برنامه ها هم همین مراتب را تکرار کنید.

۶- بعد از اتمام کار تنظیمات سیستم را ببندید.

در نظر داشته باشید که این فرآیند فقط برای برنامه های توسعه یافته توسط اشخاص ثالث قابل استفاده است. هیچ کدام از برنامه های اپل و برنامه های سیستمی در لیست کنترل دسترسی به دوربین مشاهده نمی شوند. برای مثال برنامه هایی مثل FaceTime و Photo Booth در لیست کنترل یا مسدود کردن دسترسی به دوربین ظاهر نخواهند شد.

اگر گزینه ای در لیست حریم خصوصی > دوربین دیده نمی شود، به این دلیل است که هیچ برنامه توسعه یافته توسط شخص ثالث درخواست دسترسی به دوربین نکرده اند.

البته راه های دیگری هم برای عدم استفاده از دوربین توسط برنامه‌های macOS وجود دارند. می توانید از OverSight برای شناسایی فعالیت های دوربین مک ( و مسدود کردن دسترسی) استفاه کنید، می توانید مثل خیلی از افراد یک نوار روی دوربین بچسبانید، یا حتی می توانید با ایجاد تغییر در فایل های سیستمی دوربین مک را به طور دستی غیرفعال کنید، که فقط برای کاربران حرفه ای مناسب است (همچنین اگر نگران آن هستید، می توانید میکروفون داخلی مک را غیرفعال کنید.) گرچه دو ترفند آخر ممکن است افراطی محسوب شوند، اما هر کاربر مک ظرفیت ها و ریسک پذیری منحصر به فردی در زمینه حریم خصوصی و امنیت دارد، پس کاری که برای شما راحت تر است را انجام دهید، حتی اگر این کار چسباندن یک نوار روی دوربین است.

اگر دسترسی برنامه به دوربین را مسدود کنید و بخواهید از آن استفاده کنید، جای تعجب نیست که آن برنامه به شکل مورد انتظار عمل نکند، یا گاهی اوقات کلا اجرا نشود. برای مثال اگر دسترسی برنامه Skype به دوربین را غیرفعال کنید، چت ویدیویی و ویدیو کنفرانس دیگر کار نخواهند کرد، و برای فعال سازی دوباره آن ها باید باز دسترسی برنامه به دوربین را فعال کنید.

 

چگونه در سیستم عامل مک به برنامه اجازه دسترسی به دوربین بدهیم و آن را کنترل کنیم

شاید تا الان متوجه شده باشید که نسخه های جدید سیستم عامل مک برنامه ها را وادار می کنند قبل از دسترسی برنامه به دوربین و استفاده از آن پیام هشداری برای درخواست استفاده از دوربین بفرستند. این قانون برای همه برنامه های توسعه یافته توسط شخص ثالث اعمال می شود، برای مثال اگر برنامه Skype را در مک باز کنید درخواست دسترسی به دوربین را می بینید چون ویژگی عمده این برنامه چت ویدیویی است. البته گاهی اوقات برنامه هایی هستند که علی رغم عدم نیاز به دوربین، درخواست دسترسی به دوربین دارند، پس موقع واگذاری دسترسی برنامه های مختلف به دوربین کامپیوترتان مراقب باشید به چه برنامه ای اجازه می دهید.

 

اگر می خواهید به طور دستی دسترسی برنامه ها به دوربین را کنترل کنید، یا می خواهید به برنامه ای که قبلا درخواست دسترسی به دوربین آن را رد کرده اید اجازه دسترسی به دوربین را بدهید، می توانید از طریق تنظیماتی پیش بروید که برای مسدود کردن دسترسی برنامه استفاده کردید.

۱- بر روی لوگوی اپل در بالا و گوشه سمت چپ صفحه کلیک کرده و گزینه «System Settings» را انتخاب نمایید.

۲-  گزینه‌ی «Privacy & Security»  را انتخاب کنید.

۳- برروی گزینه‌ی «Camera» کلیک کنید.

۴- کنار برنامه هایی که می خواهید اجازه دسترسی به دوربین را داشته باشند تیک بزنید.

۵- بعد از پایان کار تنظیمات سیستم را ببندید.

 

ممکن است برای دسترسی دوباره دوربین مجبور شوید بعضی از برنامه ها را دوباره اجرا کنید، صرفا از برنامه خارج شوید و دوباره آن ها شروع کنید تا به راحتی کار کنند. نیازی به راه اندازی مجدد سیستم نیست.

 

نحوه رسیدگی به دسترسی برنامه ها به دوربین در مک کاملا به عهده خودتان است، پس اگر بگذارید همه برنامه ها از دوربین استفاده کنند، یا به هیچ برنامه ای اجازه دسترسی ندهید، تصمیم خودتان است، و اگر تصمیم بگیرید تغییری در این تنظیمات ایجاد کنید فرآیند راحتی پیش رو خواهید داشت.

نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • چگونه رمزعبور‌هایی که پاک شده‌اند را بازیابی کنیم؟

    فراموش کردن یا از دست دادن رمز‌عبور‌ها واقعا یک دردسر...
  • ۹ نکته‌ی ضروری برای کاربران جدید مک

    کاربران جدید مک که به تازگی از دنیای کامپیوتر‌های ویندوزی...
  • چگونه از آیفون به عنوان یک میکروفون برای مک استفاده کنیم؟

    آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به عنوان میکروفون برای...
  • چگونه iMessage را در مک غیرفعال کنیم؟

    به صورت پیش‌فرض در مک iMessage فعال است، این مساله به...
  • چگونه مرورگر پیش‌فرض را در macOS Sonoma تغییر دهیم؟

    شاید بسیاری از کاربران مک سوال باشد که چگونه می‌توان مرورگر...
  • اسکرین‌شات‌های مک کجا ذخیره می‌شوند؟

    سوالی که برای بسیاری از کاربران مک به خصوص کسانی...
  • چگونه حالت تاریک را در macOS ونتورا و سونوما فعال کنیم؟

    حالت تاریک یا Dark Mode گزینه‌ی بسیار محبوبی بین کاربران مک...
  • ۴ میان‌بر کاربردی صفحه کلید در مک که هر کاربری باید آن‌ها را بداند!

    آیا دوست دارید تا با استفاده از چند میان‌بر بسیار...

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.