چگونه مصرف باتری مکبوک خود را به حداقل برسانیم؟ - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

چگونه مصرف باتری مکبوک خود را به حداقل برسانیم؟

مصرف باتری مکبوک ها فوق العاده است، فوق العاده تر...

توضیحات

مصرف باتری مکبوک ها فوق العاده است، فوق العاده تر از هر لپ تاپی که تا الان دنیا به خود دیده است. ولی ممکن است کاربران نگهداری شارژ بیشتری از مکبوک خود بخواهند، شما هم از آن دسته اید؟ پس با ما باشید.

 

El-Capitan-Battery-Issues-2-copy

 

همانطور که گفته شد قدرت نگهداری شارژ در مکبوک ها به لطف سیستم عاملی بسیار یکپارچه و سازگار با سخت افزار بسیار عالی می باشد بطوری که یک مکبوک ایر در حالت استاندارد تا ۱۲ ساعت و مکبوک پرو تا ۹ ساعت بطور مداوم دوام می آورد. اما خب ممکن است جایی باشید که دسترسی به شارژر ندارید و مک شما در حال اتمام شارژ است. در این لحظه باید این پست را از حفظ باشید تا به یاری خود بشتابید ! در این پست به شما خواهیم گفت که زمانی بدون شارژر در جایی می خواهید از سیستم خود استفاده کنید چه عواملی را باید در نظر بگیرید تا بهترین بهره از باتری را ببرید. 

 

 

قدم نخست : وضعیت باتری مک خود را جویا شوید

 

در این قسمت سیستم به شما وضعییت باتری را اعلام می کند و زمانی که عبارت Replace Now در جلوی عبارت Condition را دیدید بدانید که وضعیت باتری سیستم شما وخیم است و باید به فکر یک باتری جدید باشید. اگر وضعیت Normal بود که مشکلی نیست.  برای دیدن این وضعیت کافیست کلید Option را بر روی کییورد نگهدارید سپس بر روی آیکن باتری از روی منو بار کلیک کتید.

 

how-to-extend-macbook-battery-life1

 

قدم دوم: باتری مک خود را کالیبره کنید.

 

کالیبره کردن باتری دستگاه های الکترونیکی امروزه بسیار رایج است و هدف از آن نوعی ریست باتری در عملکرد باتری می باشد. نه تنها باتری لپ تاپ حداقل ماهی یکبار به این کار بلکه گوشی های هوشمند شما هم به اینکار نیاز دارند، بخصوص زمانی که دیوایس خود را تازه خریداری کرده اید. برای کالیبره کردن مکبوک خود نخست آن را به شارژ بزنید تا ۱ یا ۲ ساعت مک شما کامل شارژ شود. پس از شارژ کامل شارژر را جدا کنید سپس تا آخرین نفس های شارژ آن کار کنید. دوباره سیستم را به شارژ بزنید و بزارید تا ٪۱۰۰ شارژ شود. در هنگام شارژ  شدن با سیستم کار نکنید تا عملکرد بهتری را شاهد باشید.

 

HiAppHere_com_com.vitula.batterycalibration

 

 

قدم سوم : به آخرین سیستم عامل مک موجود بروزرسانی کنید 

 

بیشتر مواقع بروزرسانی های نرم افزاری سیستم عامل ویژگی های جدیدی را به سیستم اضافه می کند که ممکن است عملکرد باتری بسیار بهتر شود. برای مثال زمانی که شما در سیستم عامل یوسمیت مشکل باتری داشتید می توانید به نسخه ال کاپیتان بروز کنید. برای بروزرسانی سیستم به قسمت Updates در  MacApp Store بروید.

 

macappstore_macro_700_large_verge_medium_landscape

 

 

قدم چهارم : تنظیمات ذخیره انرژی را انجام دهید

 

در System Preference قسمتی با نام Energy Saver وجود دارد که می تواند تاثیر بسازیی برای نگهداری شارژ داشته باشد. برای اینکار به System Preference>Energy Saver>Battery بروید و تنظیمات و زمان برای حالت های مختلف را تنظیم کنید.

 

Screen Shot 2016-01-02 at 10.05.41 AM Screen Shot 2016-01-02 at 10.05.45 AM

 

 

قدم پنجم : روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برسانید

 

زمانی که مک شما بدون شارژر کار می کند این وظیفه باتری است که انرژی مورد نیاز مک شما را تامین کند. همچنین نور صفحه یکی از این وظایف است که در مصرف انرژی بسیار تاثیر پذیر است. به شما بسیار پیشنهاد می کنیم که هنگام کار با باتری قسمت Automatic Brightness را در System Preference > Display خاموش کنید و بصورت دستی نور صفحه را با کلید F1 تنظیم کنید. 

 

7108cc88-6ee0-461b-b326-10088be05c1d.png

 

Screen Shot 2016-01-02 at 10.44.23 AM

 

قدم ششم : WiFi را خاموش کنید!

 

کاربران همیشه و در هرجا WiFi سیستم خود را روشن می گذارند! این اشتباه است! در جایی که به WiFi متصل نیستید سریعا این گزینه را خاموش کنید چرا که انرژی محسوسی را مصرف می کند چرا که بصورت مداوم WiFi در حال گشتن شبکه جدید است و این عمل قسمت زیادی از شارژ را در بر می گیرد.

how-to-extend-macbook-battery-life3

 

 

قدم هفتم : دانگل های بی مورد و بی استفاده را از مک خود جدا کنید 

 

زمانی که گوشی هوشمند شما در حال تمام کردن باتری است و لپ تاپ هم دم دست می باشد، برای شارژ کردن آن از لپ تاپ استفاده می کنیم! همانند  WIFi که در قسمت قبل باتری مکبوک شما به سرعت خالی می شد این کار هم مصرف زیادی از باتری را اعمال می کند. بنابراین برای استفاده بهینه از انجام اینکار و کار های مشابه صرف نظر کنید.

 

 

قدم هشتم : برنامه های غیر ضروری را ببندید

 

هر چه برنامه ی بیشتری در حال اجرا داشته باشید باتری سریعتر تمام خواهد شد. یک رابطه بسیار مستقیم و محکم! پس هر برنامه ی بی استفاده ای که دارید را باز نگه ندارید و آن را کاملا ببندید. برای دیدن برنامه هایی که از انرژی زیاد و یا اضافی استفاده می کنند به Utilities>Activity Monitor بروید و Energy را انتخاب کنید. سپس برنامه مورد نظر خود را با دوبار تپ پشت هم باز کنید و آن را Quit کنید.

 

Screen Shot 2016-01-02 at 10.00.19 AM

 

1472393453268996898

 

قسمت نهم : بلوتوث را خاموش کنید

 

بلوتوث می تواند یک عامل بسیار بزرگ در مصرف شارژ مکبوک شما باشد. اگر با بلوتوث کاری ندارد شدیدا پیشنهاد می شود آن را خاموش کنید. برای خاموش کردن آن به System Preference>Bluetooth>Turn Bluetooth off بروید.

 

how-to-extend-macbook-battery-life5

 

 

قسمت دهم : فایل های اضافی و بی استفاده را از فضای هارد مکبوک خود حذف کنید

 

حتما می دانید فایل های اضافی و بی مورد در سیستم عامل همیشه وجود دارد! این ها ممکن است شامل کش مرورگر ها و کوکی ها،تصاویر دانلود شده در صفحات وب،کش سیستم و … می باشد. همه این ها در خالی شدن باتری مک شما تاثیر می گزارد. همچنین فضای هارد شما را اشغال می کند مخصوصا اگر از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می کنید این عامل بسیار حیاطی است. با برنامه های زیادی می توانید این کار را انجام دهید اما پیشنهاد ما به شما معروف ترین برنامه در این زمینه یعنی Clean My Mac می باشد که از اینجا آخرین نسخه کرک را می توانید دانلود کنید.

 

Screen Shot 2016-01-02 at 9.54.15 AM

 

 

قسمت یازدهم : دسترسی های خود را محدود کنید

 

خب هر چیز خوبی یک بدی هم پشتش دارد! برای اینکه مصرف باتری بهتری داشته باشید می توانید همانند iOS صفحه نمایش را با کم کردن انیمیشن ها و یا رنگ بندی جدید بهبود دهید. این روش بسیار عملکرد خوبی در مصرف باتری می گزارد. برای این کار به System Preference> Accessibility بروید و گزینه های Reduce Transparency و یا در اوضاع وخیم گزینه Grayscale را روشن کنید.

 

Screen Shot 2016-01-02 at 9.59.04 AM

 

 

قسمت دوازدهم : لوکیشن سیستم را خاموش کنید

 

همانند iOS موقعییت یابی خودکار در مک ها هم در باتری بسیار تاثیر گذار هستند و براحتی می توانند مصرف باتری شما را افزایش دهند. به شما پیشنهاد می کنیم حتما این قسمت را خاموش نگهدارید. برای خاموش کردن آن به System Preference>Security & Privacy>Privacy و در اینجا با باز کردن قفل گزینه Enable Location Service را خاموش کنید.

 

Screen Shot 2016-01-02 at 9.58.50 AM

 

قدم سیزدهم : نوار جستجو Spotlight را محدود کنید

 

جستجو در سیستم عامل های اخیر بسیار پیشرفت کرده اند و از گزینه ای به نام Spotlight Suggestion بهره می برند. این قابلییت عالیست اما خب ممکن است خیلی از کاربران مانند بنده برایشان مهم نباشد و زیاد از آن استفاده نکنند. این قابلییت هم در مصرف شارژ بسیار اهمییت خاصی برخوردار است. برا خاموش کردن و یا محدود کردن آن به مسیر System Preference>Spotlight بروید. مانند تصویر زیر:

 

Screen Shot 2016-01-02 at 10.09.35 AM

 

 

با انجام تمامی موارد بالا براحتی می توانید تا ۱ تا ۲ ساعت به عمر باتری خود بهبود ببخشید و کار های خود را برسید. 

 

موفق باشید

macneed.ir

نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • چگونه رمزعبور‌هایی که پاک شده‌اند را بازیابی کنیم؟

    فراموش کردن یا از دست دادن رمز‌عبور‌ها واقعا یک دردسر...
  • ۹ نکته‌ی ضروری برای کاربران جدید مک

    کاربران جدید مک که به تازگی از دنیای کامپیوتر‌های ویندوزی...
  • چگونه از آیفون به عنوان یک میکروفون برای مک استفاده کنیم؟

    آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به عنوان میکروفون برای...
  • چگونه iMessage را در مک غیرفعال کنیم؟

    به صورت پیش‌فرض در مک iMessage فعال است، این مساله به...
  • چگونه مرورگر پیش‌فرض را در macOS Sonoma تغییر دهیم؟

    شاید بسیاری از کاربران مک سوال باشد که چگونه می‌توان مرورگر...
  • اسکرین‌شات‌های مک کجا ذخیره می‌شوند؟

    سوالی که برای بسیاری از کاربران مک به خصوص کسانی...
  • چگونه حالت تاریک را در macOS ونتورا و سونوما فعال کنیم؟

    حالت تاریک یا Dark Mode گزینه‌ی بسیار محبوبی بین کاربران مک...
  • ۴ میان‌بر کاربردی صفحه کلید در مک که هر کاربری باید آن‌ها را بداند!

    آیا دوست دارید تا با استفاده از چند میان‌بر بسیار...

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.