برنامه‌های اپل برای آموزش الکترونیکی - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

برنامه‌های اپل برای آموزش الکترونیکی

در حالی که نظام آموزشی کشور ما هنوز آنطور که...
  • دسته‌بندی: اخبار
  • تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶

اسکرین شات

توضیحات

در حالی که نظام آموزشی کشور ما هنوز آنطور که باید با فناوری ارتباط برقرار نکرده است و بدون تعارف میتوان گفت وجود تکنولوژی و تاثیر آن بر روی یادگیری را کاملا مورد بی توجهی قرار داده، کشور هایی که در در این زمینه صاحب نظر و موفق هستند در حال تلاش برای پیدا کردن روش درست استفاده از این همه قابلیت و بهبود آموزش دانش آموزان و دانشجویان در مدرسه و دانشگاه و حتی در منزل هستند.

از جمله کشور های پیش قدم این عرصه که در حال حاضر در آمار ها، رتبه ی اول رشد آموزش و پرورش در جهان را به خود اختصاص داده است، فنلاند است.

در کشور آمریکا هم مدارس به فکر افتاده اند تا از برتری کشورشان در زمینه ی فناوری بهره ای ببرند. بنابراین شرکت هایی مانند اپل، مایکروسافت و گوگل با مغتنم شمردن این فرصت شروع به رقابت تنگاتنگ و مفیدی در حوزه ی آموزش الکترونیکی کرده اند. بدون تعارف میتوان گفت پیشتاز این رقابت تا به این لحظه اپل است. مهم ترین دستاورد اپل در زمینه ی آموزش، itunes university یا همان دانشگاه محبوب آیتونز است که نرم افزار آن به تمام دستگاه های اپل افزوده شده است.

دانشگاه آیتونز همان آیتونز استور است؛ منتها اینبار با محتوای آموزشی. این سرویس طوری طراحی شده که برای کودکان ۱۰-۱۲ ساله تا افراد مسن مناسب باشد و آموزش ها و کلاس های عمدتا رایگان آن، به خوبی در سنین مختلف سطح بندی شده اند. با وجود اینکه همین امروز هم به خوبی میتوان یک مهارت یا رشته ی دانشگاهی را با هزینه ی اندک یا رایگان در دانشگاه آیتونز یاد گرفت، باید گفت اپل هنوز با هدف ایده آل خود در آموزش فاصله ی زیادی دارد و این سرویس که خود همچنان در مراحل اولیه به سر می برد، تنها شروع مسیر الکترونیکی کردن حوزه ی آموزش در جهان است.

برنامه های اپل برای آموزش الکترونیکی:

اپل جدیدا قدم دیگری هم به سوی ورود فناوری به آموزش برداشته است. این قدم در حقیقت دومین برنامه ی رسمی اپل است که اینبار قصد دارد به کمک مدارس بیاید تا بتوانند با آیپدها و سیستم های مک دانش آموزان، کلاس های درسی آنان را به خوبی مدیریت کنند.

اپلیکیشن رایگان apple classroom که فعلا برای تمام دستگاه های ios منتشر شده و به زودی به مک او اس می آید، کنترل یک کلاس خلاقانه و مفید را به دست معلم می سپارد تا به دستگاه های دانش آموزان متصل شود و آن ها رو مدیریت کند، روی همه ی دستگاه ها یک فیلم مشخص آموزشی پخش کند یا قابلیت خروج از نرم افزار را برای همه قفل کند تا به فکر در رفتن از زیر کلاس درس و گشت و گذار در اینترنت نیفتند، یا اینکه دستگاه ها را با هم گروه بندی کند تا همانطور که دانش آموزان در حال کار گروهی در کلاس هستند از طرف معلم دستور کار مراحل بعدی فعالیتشان را دریافت کنند.

همچنان مدارس میتوانند در صورتی که تخته ی هوشمند دارند، درس را برای دانش آموزان روی آیپدشان هم نمایش بدهند تا افرادی که در صف آخر هستند هم نگران دیده نشدن تخته نباشند؛ در ضمن دانش آموز میتواند همزمان روی تخته ای که معلم بر روی آن آموزش میدهد در تبلت خودش یادداشت بردارد (به کمک اپل پنسل و آیپد پرو). این نرم افزار قابلیت های دیگری نیز دارد که به آنان نمی پردازیم. فقط این کافیست که بدانیم با دو سرویس itunes universiy  و apple classroom آموزش به عرصه ی جدیدی قدم گذاشته و میتوان پیش بینی کرد تا ۵ سال آینده در مدارس کشور هایی که آغوش خود را برای این تغییرات مفید گشوده اند، روش های جدیدی را خواهیم دید که برای همیشه استندارد های آموزشی را متحول میکنند.

برنامه های اپل برای آموزش الکترونیکی:

شرکت های دیگر به خصوص گوگل هم سیستم های کاملا مشابهی را مثل google classroom آغاز کرده اند تا از رقیب خود عقب نمانند اما اپل با تبلت های محبوبش که تا به امروز دست هر نوجوانی و جوانی دیده میشوند، رقابت را برای گوگل و سایر شرکت ها سخت کرده است و باید گفت ظاهرا تا به امروز برنده ی رقابت آموزش الکترونیکی، اپل می باشد. 

این قدم های جدید کمپانی های بزرگ فناوری، زندگی آموزشی مردم جهان را از این رو به آن رو خواهند کرد و کشور هایی که با این طرح ها و برنامه ها همراه شوند بدون شک در سال های آینده موقیعیت خود را چندین رتبه در حوزه ی آموزش بهتر میکنند. 

 

به نظر شما کشور ما هم میتواند با این جریان مثبت همراه شود و پس از مدت ها تحولی در آموزش مدارس و دانشگاه ها ایجاد کند؟‌

 

مناسب
نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • تاریخ احتمالی رویداد iPhone 12 در ماه اکتبر و عرضۀ Apple Watch و iPad در ماه سپتامبر

    Leaker jon Prosser از برگزاری رویداد iPhone 12 و عرضۀ...
  • اقدام قانونی شرکت اپل، علیه شرکتی با لوگوی گلابی‌‌

    طبق گزارش آیفون در کشور کانادا، اپل علیه توسعه‌دهندگان برنامۀ...
  • اضافه شدن قابلیت FaceID به macOS

    در حال حاضر امکان FaceID در آیفون یا آیپد برای باز...
  • مداد‌های سنسوردار اپل برای گرفتن رنگ‌های واقعی از دنیای واقعی‌

      با انتشار خبر اختراع و کشف جدید اپل توسط...
  • آی‌مک جدید، آی‌پد ایر ۱۰.۸ اینچی و آی‌پد مینی بزرگتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

    طبق گفته وبسایت معتبر DigiTimes، اپل در نیمه دوم سال...
  • بعضی از کاربران آیفون ۱۱ از نمایش رنگ سبز عجیب و غریب شاکی هستند!

    بعضی از کاربران آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو...
  • تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۲

    یک سری مدل‌های سه‌بعدی آیفون ۱۲ که به‌صورت موک‌آپ (Mockups)...
  • اپل آپدیتی جدیدی برای macOS Catalina 10.15.4 منتشر کرد که مشکل FaceTime را حل می‌کند

    امروز اپل آپدیتی را بر روی macOS Catalina 10.15.4 منتشر...

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.