اقدامات فوری پس از ریخته شدن آب بر روی مکبوک شما - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

اقدامات فوری پس از ریخته شدن آب بر روی مکبوک شما

لحظات های ناگوار در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد. یکی...

توضیحات

لحظات های ناگوار در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از اتفاق هایی که ممکن است شما را بسیار ناراحت و دلسرد کند ریخته شدن مایع آن هم آب که قاتل سخت افزار است می باشد!

 

پس از قبل از اتفاق افتادن همچین مشکلی با خواندن این پست اطلاعات خود را افزایش دهید تا در صورت برخورد مشکل مک خود را بازگردانید!

 

Macbook-pro-water-damage

 

ریخته شدن یک لیوان آب بر روی یک محصول چندین میلیون تومان بطور حتم حس بسیار ناخوشایندی را می دهد اما قبل از نگرانی و هرگونه استرس این پست را به دقت بخوانید و اقدامات پس از این اتفاق ناگوار را دفع کنید و هر چه سریعتر چندین میلیون پول خود را زنده کنید. قبل از شروع اقدامات عرض کنیم که اگر مک شما در دریاچه یا استخر و همچین مکان هایی بیفتد عملا ممکن است دیگر این اقدامات آن را سالم نکند اما ارزش امتحان کردن دارد پس زیاد به این کار ها برای مک شنا کرده خود دل نبندید! این اقدامات بیشتر برای زمان هایی است که شما بطور ناگهانی یک لیوان آب یا قهوه را بر روی کیبورد مک خود ریخته باشید.

 

یقینا ما هیچ ضمانت بالایی برای برگشت مک شما نمی کنیم اما اگر این آخرین راه برای بازگشت مک باشد حتما آن امتحان می کنیم! و بله! عکس با مزه روش شماره ششم جواب می دهد!

 

 

 نخست ایمنی!

 

همانطور که می دانید آب و قطعات الکترونیکی زیاد رابطه خوبی با هم ندارند چرا که آب رسانایی بسیار قوی برای عبور دادن جریان الکتریکی می باشد و اگر مقدار زیادی آب دورو بر مک شماست بی خیال مک خود شوید! برای اقدامات اولیه در صورتی که اطلاعاتی ندارید به نزدیکترین الکتریکی ممکن تماس بگیرید و داستان را در میان بزارید

 

دوم: مکیوک خود را سریعا خاموش کنید

 

مک در این لحظه نیاز به خاموش شدن فوری دارد! یبا نگه داشتن دکمه پاور می توانید مک خود را سریعا خاموش کنید. کمی باید نگران فایل های شخصی خود باشید ولی در حال حاضر بیشتر باید نگران مک خود باشید! دلیل خاموش کردن مک قطع کردن سریع جریان الکتریکی در بین مدار ها می باشد که از سوختن قطعات جلوگیری بسیار بزرگی می کند. هر چه سریعتر مک را خاموش کنید کمتر آسیب شاهد خواهیم بود و نکته بسیار بسیار بسیار مهم پس از خاموش شدن اصلا و ابدا مک را دوباره روشن نکنید که اینکار مستقیما خودکشی مک شماست!

 

سوم: تمامی اتصالات مک خود را اعم از شارژر،هارد و… سریعا جدا کنید

 

تمامی دیوایس های خارجی متصل به مک را سریعا خارج کنید. هرچیزی که است از نمایشگر گرفته تا ماوس خود. اگر امکان دارد باتری را سریعا بردارید

بیشتر مدل های جدید مکبوک ها با باتری غیر قابل جداشدن بهره می برند و توسط کاربر قابل برداشتن نیست ، اگر از مک قدیمی و ۲۰۰۹ به قبل استفاده می کنید می توانید باتری را جدا کنید. 

 

 

چهارم : حال که تمامی منابع برق را جدا کرده اید تمام مایعات برجا مانده بر روی سیستم را تمیز کنید. در صورت امکان از پارچه کتان استفاده کنید چرا که بدلیل جنس خاص آن و کشش بالای مایعات می تواند اثر پذیری بالایی داشته باشد. به قسمت کیبورد بیشتر از بقیه قسمت ها توجه کنید چرا که مایع از این قسمت سریعتر به داخل سیستم نفوذ می کند

 

پنجم : اگر مایع بر روی کیبورد ریخته شد سریعا مکبوک را برگردانید. این عمل سریعا باید انجام شود در حد کسری از ثانیه! این عمل را اگر بدرستی انجام دهید تاثیر بسازیی برای احیای مک دارد.

 

ششم: از ترفند جالب زیر استفاده کنید!

 

در تصویر زیر یک فرایند جالب اما بسیار کاربردی را مشاهده می کنید. این عمل تنها برای زمانیست که آن مایع آب باشد و نه مایعات غیر آب! البته امتحان کردن آن برای مایعات غیر آب ضرری ندارد اما بدلیل نشست مواد های دیگری که در مایعاتی چون قهوه و… احتمال کمتری برای سالم شدن می رود. نخست یک جعبه مانند جعبه زیر تهییه کنید که وجه های آن باز باشد. سپس یک پنکه کوچک برای جابجایی هوا در آن قرار دهید. سعی کنید مکانی که اینکار را انجام می دهید مرطوب نباشد. حال یک پارچه از جنس کتان بر روی آن بزارید سپس مک را بصورت زیر بر روی آن قرار دهید.

 

Save_macbook_from_water_macneed

 

هفتم : صبر کنید!

 

حداقل به مدت ۹۶ساعت مک خود را به همین حالت رها کنید و بزارید هوا با آب کار خود را انجام دهد. تبخیر مایع در این درجه از هوا زمان بر است. همچنین به یاد داشته باشید که اصلا با گرما سعی به تبخیر سریعتر نکنید چرا که گرما قاتل سخت افزار الکترونیکی است 

 

هشتم : سیستم خود را در صورت مشکل به Apple Store ببرید

 

اگر پس از انجام کار های بالا خوش شانس بودید و سیستم شما روشن شد که هیچ و خوش حال شما! اما اگر هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ عکس العملی از آن ندیدید آن را سریعا به نزدیکترین اپل استور موجود در شهر خود ببرید. اگر قطعه ای اصلی از برد اصلی آسیب دیده باشد متحمل خرج بالایی خواهید بود. همچنین در اینطور مواقع احتمال بروز مشکل برای باتری بسیار زیاد است.

 

 

آیا قراردادن مک در کیسه برنج امکان پذیر و تاثیر دارد؟

 

معمولا گفته می شود بدلیل داشتن ویژگی برنج ، رطوبت و تر بودن سخت افزار را می کشد اما این کار برای موبایل ها انجام می شود و نه مکبوک و یا هر قطعات برد اصلی بزرگ مانند آن! پس توصیه نمی شود که سیستم خود را در یک کیسه برنج قرار دهید!  اما از یکجا نشستن و انتظار خشک شدن آن بهتر است و یکبار امتحان اینکار ضرر ندارد و گروه iFixit هم از موفق آمیز آن خبر داده است. باز هم کاملا بستگی به شرایط و چقدر آسیب دیدن سیستم دارد. 

 

آیا شما تجربه ای از نجات مک از مایعات دارید؟! آن را به اشتراک بزارید.

 

موفق باشید

macneed.ir

نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • چگونه رمزعبور‌هایی که پاک شده‌اند را بازیابی کنیم؟

    فراموش کردن یا از دست دادن رمز‌عبور‌ها واقعا یک دردسر...
  • ۹ نکته‌ی ضروری برای کاربران جدید مک

    کاربران جدید مک که به تازگی از دنیای کامپیوتر‌های ویندوزی...
  • چگونه از آیفون به عنوان یک میکروفون برای مک استفاده کنیم؟

    آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به عنوان میکروفون برای...
  • چگونه iMessage را در مک غیرفعال کنیم؟

    به صورت پیش‌فرض در مک iMessage فعال است، این مساله به...
  • چگونه مرورگر پیش‌فرض را در macOS Sonoma تغییر دهیم؟

    شاید بسیاری از کاربران مک سوال باشد که چگونه می‌توان مرورگر...
  • اسکرین‌شات‌های مک کجا ذخیره می‌شوند؟

    سوالی که برای بسیاری از کاربران مک به خصوص کسانی...
  • چگونه حالت تاریک را در macOS ونتورا و سونوما فعال کنیم؟

    حالت تاریک یا Dark Mode گزینه‌ی بسیار محبوبی بین کاربران مک...
  • ۴ میان‌بر کاربردی صفحه کلید در مک که هر کاربری باید آن‌ها را بداند!

    آیا دوست دارید تا با استفاده از چند میان‌بر بسیار...

نظرات کاربران

  1. ehsan گفت:

    معمولا گفته می شود بدلیل داشتن ویژگی برنج ، رطوبت و تر بودن سخت افزار را می کشد اما این کار برای موبایل ها انجلم می شود و نه مکبوک و یا هر قطعات برد اصلی بزرگ مانند آن! پس توصیه نمی شود که سیستم خود را در یک کیسه برنج قرار دهید
    ادمین عزیز یه اشتباه تایپی دارین
    انجام\انجلم

  2. حسین اشرفی گفت:

    بسیار مفید بود این متن….برای من که اتفاق نیافتاده، امیدوارم برای هیچکس اتفاق نیافته!

  3. محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    یه نصف لیوان اب روی ال سی دی ایمک من ریخته و من پاکش کردم ضرری میرسونه؟

    • مسعود گفت:

      درود
      خیر، اگر سریع پاک شده باشه جای نگرانی نیست، اما اگر رنگ‌های ال‌سی‌دی متفاوت شده سریعا به یک متخصص سخت افزار نشون بدید.
      موفق باشید

  4. بهنام گفت:

    سلام مک بوک من چهار تا دکمه آش کار نمیکنه لطفا راهنمای کنین

  5. sara__ahd گفت:

    آب رو سطحی که لب تاپم بوده ریخته و از زیر وارد لب تاپ شده
    ولی لپ تاپم خاموش بود و بعد یه روز بدون اینکه بدونم زدم به شارژ و سعی کردم روشن کنم که نشد
    الان چپه گذاشتم روی پارچه به همون شیوه ای که گفتین، درست میشه به نظرتون؟ چیکار باید بکنم الان

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.