آیا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بهترین تبلت بازار است؟ (بخش ۲) - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

آیا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بهترین تبلت بازار است؟ (بخش ۲)

در بخش قبلی به بررسی پردازنده، طراحی و سیستم عامل...
  • دسته‌بندی: اخبار
  • تاریخ انتشار: ۰۸ تیر ۱۳۹۶

اسکرین شات

توضیحات

در بخش قبلی به بررسی پردازنده، طراحی و سیستم عامل آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ۲۰۱۷ پرداختیم. اما ببینیم این آیپد در زمینه های (دوربین، کیفیت صفحه نمایش، تکنولوژی ها و قابلیت های جدید و تجربه ی نوشتن با مداد اپل) چه حرفی برای گفتن دارد.

 

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ۲۰۱۷

دوربین: این اولین بار است که اپل بر روی یکی از تبلت هایش دوربینی قرارداده که دقیقا به خوبی آخرین تلفن همراهش در بازار می باشد. درست است؛ دوربین این سری از آیپد همان دوربین روی آیفون7 می باشد که برای هرگونه استفاده (حتی در حد حرفه ای و فیلم برداری 4K) مناسب می باشد. گرچه با توجه به اینکه افراد اصولا از دوربین تبلت ها استفاده نمی کنند، شاید این قابلیت بی اهمیت ترین بهبودی باشد که در این تبلت میبینیم که متاسفانه یکی از دلایل گران شدن آن نیز هست. اما به هر صورت اپل امسال قصد داشته یک دستگاه بی نقص ارائه کند که حتی در زمینه های کم اهمیت هم ممتاز باشد. 

 

صفحه نمایش: مثل همیشه صفحه نمایش این آیپد بدون نقص می باشد و طبق ادعای اپل، کیفیت آن اینبار از حد قابل تشخیص چشم انسان نیز فراتر است. به عبارت دیگر:‌ بهتر از این غیر ممکن است و یا اگر هم ممکن باشد چشم انسان تفاوتش را تشخیص نخواهد داد. این صفحه نمایش رتینا، به رزولوشن ۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ در تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در اینچ مجهز است. 

همه ی این ها بهبود هایی هستند که شاید کاربران عادی تفاوتشان را با آیپد پروی قبل و یا حتی آیپد ایر ۲ متوجه نشوند اما قابلیت ProMotion، بدون شک هر کس را که دست به این دستگاه بزند آن چنان شیفته میکند که به سختی بتواند سراغ دستگاه های شرکت های دیگر یا حتی آیپد های قدیمی تر اپل برود.

 

قابلیت پروموشن:  صفحه نمایش تبلت های عادی بازار و همینطور آیپد های قبل اپل، اکثرا به ریفرش ریت  60HZPS یعنی ۶۰ بار در ثانیه مجهزند. اما آیپد پرو جدید میتواند ۱۲۰ بار در ثانیه ریفرش شود. به لطف این فناوری، آیپد پرو ۲۰۱۷، هنگام چرخیدن در صفحات وب، بازی کردن و از همه مهم تر نوشتن با apple pencil، حرف های جدیدی برای گفتن دارد. پروموشن کاری میکند که همه چیز سریع تر به نظر برسد. برخی معتقدند این مهم ترین قابلیت آیپد جدید اپل است زیرا تقریبا تاخیر نوشتن با مداد اپل را به صفر میرساند.

 

تجربه ی نوشتن با اپل پنسل:‌ اگر قیمت ۹۹ دلاری مداد اپل (در ایران بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان) را که یک هزینه ی جانبی نسبتا زیاد می باشد فراموش کنیم، باید گفت تجربه ی نوشتن روی آیپد جدید و صفحه نمایشی که ۱۲۰ بار در ثانیه ریفرش میشود و تاخیر نوشتار را برای شما تقریبا به صفر میرساند، بی نظیر است. اینبار اپل رقیب خود یعنی سرفیس پن را به خوبی پشت سر گذاشته و به لطف ProMotion، کاری میکند که کاملا فراموش کنید دارید با یک مداد مجازی روی صفحه ی شیشه ای تبلت یادداشت یا نقاشی میکنید. برای اولین بار میتوان گفت: (آیپد قابلیت این را دارد که جایگزین تمام دفتر یادداشت های شما بشود). اگر هنرمند هستید و یا از حجم زیاد ورق هایی که رویشان یادداشت میکنید خسته شده اید بدانید آیپد پرو بهترین جایگزینی است که دنیای تکنولوژی تا به امروز در اختیار شما گذاشته است.

مداد اپل apple pencil

در آینده حتما پستی در رابطه با نرم افزار های ضروری آیپد پرو که تبلت شما را کامل میکند منتشر میکنیم.

 

جمع بندی: جواب سوالی که در عنوان مقاله آمده قطعا مثبت است. شاید تنها رقیب امروز آیپد پرو سرفیس پروی مایکروسافت باشد و همانگونه که در بخش اول مقاله اشاره کردم مقایسه آن با آیپد ۱۰ اینچی نازک اپل منصفانه نیست. اما اگر سریفیس را که هم تبلت و هم لپ تاپ است و قیمت به صرفه تری دارد کنار بگذاریم، می توان گفت با بهترین تبلت بازار و حتی بهترین تبلتی که تاکنون ساخته شده رو برو هستیم. 

با این حال نقطه ضعف فراموش نشدنی این آیپد که برای ما ایرانی ها بیشتر هم نمود میکند قیمت بسیار بالای آن است که با قیمت اکثر لپ تاپ های بازار برابری میکند. این در حالی است که تا به امروز نرم افزار های آی او اس و رابط کاربری سیستم عامل آن به حدی نرسیده است که بتواند جایگزینی خوب برای لپ تاپ های ما شود. البته باید در نظر داشت که ios 11 در پاییز امسال ورق را بر میگرداند و این تبلت را تا حد زیادی به یک مک بوک کوچک و جمع و جور که توانایی اکثر کار های گرافیکی و پیشرفته را دارد تبدیل میکند. 

خرید این آیپد برای انجام فعالیت های بسیار سبک یا خریدن آن برای افرادی که نیازی به این همه قابلیت پیشرفته ندارند، توجیه اقتصادی ندارد. اما اگر وضع مالی مناسبی دارید و اینکه بین ۳ تا ۴ ملیون برای یک تبلت خرج کنید، آزارتان نمی دهد و یا اگر هنرمند هستید و میخواهید از یک تبلت برای نوشتن و کشیدن استفاده کنید، آیپد پرو نه تنها شما را پشیمان نخواهد کرد بلکه تا چند سال از دستگاهتان به عنوان بهترین و قوی ترین تبلتی که میتوان داشت لذت خواهید برد.

 

ویژگی مورد علاقه ی شما در آیپد پرو ۲۰۱۷ چیست؟

 

مناسب
نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • تاریخ احتمالی رویداد iPhone 12 در ماه اکتبر و عرضۀ Apple Watch و iPad در ماه سپتامبر

    Leaker jon Prosser از برگزاری رویداد iPhone 12 و عرضۀ...
  • اقدام قانونی شرکت اپل، علیه شرکتی با لوگوی گلابی‌‌

    طبق گزارش آیفون در کشور کانادا، اپل علیه توسعه‌دهندگان برنامۀ...
  • اضافه شدن قابلیت FaceID به macOS

    در حال حاضر امکان FaceID در آیفون یا آیپد برای باز...
  • مداد‌های سنسوردار اپل برای گرفتن رنگ‌های واقعی از دنیای واقعی‌

      با انتشار خبر اختراع و کشف جدید اپل توسط...
  • آی‌مک جدید، آی‌پد ایر ۱۰.۸ اینچی و آی‌پد مینی بزرگتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

    طبق گفته وبسایت معتبر DigiTimes، اپل در نیمه دوم سال...
  • بعضی از کاربران آیفون ۱۱ از نمایش رنگ سبز عجیب و غریب شاکی هستند!

    بعضی از کاربران آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو...
  • تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۲

    یک سری مدل‌های سه‌بعدی آیفون ۱۲ که به‌صورت موک‌آپ (Mockups)...
  • اپل آپدیتی جدیدی برای macOS Catalina 10.15.4 منتشر کرد که مشکل FaceTime را حل می‌کند

    امروز اپل آپدیتی را بر روی macOS Catalina 10.15.4 منتشر...

نظرات کاربران

  1. سامان گفت:

    زد به سرم که برم بخرم با اینکه یه آیپد پرو ۹.۷ اینچی دارم ولی به خاطر promotion و سایز صفحه نمایش به نظرم می ارزه واقعا . ولی تو پایتخت پرسیدم میگن ۵ و نیم ملیوووون !!!
    حالا به هر صورت اگه کسی خریدار بود من آیپد قبلیمو تو دیوار گذاشتم.

    • علی گفت:

      بله این آیپد تازه تو ایران اومده و مخصوصا تو جاهایی مثل پایتخت که اصولا گرون فروش هستند توقع دیگه ای هم نمیشه داشت. به شما پیشنهاد میکنم دو سه ماهی صبر کنین. تا اون موقع قطعا یه کاهش قیمت شدید خواهیم دید. اگر هم عجله دارید از سایت اپل ان آی سی بگیرید. قیمتش به مراتب مناسب تراست و میتونید مدل ۶۴ گیگ رو با قیمت قابل قبولی تهیه کنید. البته باز هم تاکید میکنم الآن ماه اول ورود این آیپد به کشوره و اگر مدتی صبر کنید تا ارزان شود پشیمان نمی شوید.

  2. پرویز گفت:

    چقــــدر جالب و آموزنده. مرسی خیلی استفاده نمودیم

  3. محمود گفت:

    اگر بخوام اپل پنسل نخرم هم می ارزه انقد خرجش کنم؟ یعنی بدون مداد فرقش با ایر ۲ و آیپد معمولی ۲۰۱۷ که انقد ارزون تره چیه.

    • علی گفت:

      دوست عزیز برتری سری پرو نسبت به سایر آیپد ها مربوط به قدرت پردازش بسیار قوی تر و قابلیت نوشتن با اپل پنسل است. علت  تفاوت قیمت بیش از یک میلیونی تومانی این آیپد با آیپد معمولی ۲۰۱۷ هم همین دو مورد است. بنا براین اگر قصد خرید اپل پنسل ندارید یا به هرصورت یادداشت برداری الکترونیکی جزو برنامه های شما نیست، تنها مزیت باقی مانده ی این آیپد که براتون قیمت رو توجیه کند، پردزنده ی بسیار قوی آن است که با لپ تاپ ها رقابت میکند و تا چند سال آینده هم شما رو ناامید نخواهد کرد. اما اگر به قدرت پردازش آنچنانی هم نیازی ندارید پیشنهاد میکنم به آیپد معمولی ۲۰۱۷ فکر کنید.  

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.