آیا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بهترین تبلت بازار است؟ (بخش ۱) - مک نید

جستجو در کامل‌ترین آرشیو مک ایران:

آیا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بهترین تبلت بازار است؟ (بخش ۱)

اپل در همایش WWDC 2017، بالاخره سری آیپد پروهای جدیدش...
  • دسته‌بندی: اخبار
  • تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۶

اسکرین شات

توضیحات

اپل در همایش WWDC 2017، بالاخره سری آیپد پروهای جدیدش را در دو مدل ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد. از مهم ترین دستاوردهای دیگر این رویداد می توان به مک بوک پرو های جدید ۲۰۱۷ (که به آخرین نسل پردازنده های اینتل یعنی سری kaby lake مجهز هستند) و آپدیت های جدید سیستم عامل های اپل اشاره کرد.

در ادامه با این پست دنباله دار به بررسی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ۲۰۱۷ میپردازیم.

 

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ۲۰۱۷

پردازنده: آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی که به پردازنده ی A10X مجهز است، در تمامی آمار ها قوی ترین پردازنده بین کل تبلت های بازار در سایز خودش را دارد البته مدل های گران قیمت سرفیس های ضخیم ۱۲ اینچی مایکروسافت پردازنده های قوی تری دارند که مقایسه ی آن ها با آیپد های ۱۰ اینچی منصفانه نیست. گرچه با تمام این اوصاف آیپد پرو اولین تبلتی است که از نسخه های ارزان تر سرفیس که پردازنده ی core i5 دارند سریع تر است! نکته ی مهم تر این است که سیستم عامل ios  نسبت به ویندوز و مک سبک تر میباشد و در نتیجه یک پردازنده با این قدرت برای اینکه این تبلت را از اکثر لپ تاپ های عادی ویندوز سریع تر و روان تر کند کافیست. احتمالا اینکه اپل در تبلت های خود پردازنده ای به قدرت پردازنده ی لپ تاپ ها جا داده است، اینتل و مایکروسافت رو به شدت نگران خواهد کرد.

 

طراحی: وقتی صحبت از طراحی محصولات اپل میشود، همه میدانند که جای نگرانی نیست و دستگاه های این شرکت یک سر و گردن از همه ی رقبایشان شیک تر و زیبا تر هستند. آیپد های اپل هم همواره شامل این وصف بوده اند و هستند؛ اما امسال اپل حتی یک قدم فراتر گذاشته و تبلت ۱۰.۵ اینچی اش را با ظاهری کاملا جدید روانه ی بازار کرده است:‌

آیپد پرو ۱۰.۵ مقایسه با ۹.۷

همانطور که میبینید این آیپد نه تنها کمی قد بلند تر از آیپد ۹.۷ اینچی قبلی شده، بلکه ۴۰ درصد از سایز قاب یا (bezel) طرفین آن کاسته شده. این طراحی جدید، کاری کرده است که کاربران از سایز ۱۰.۵ اینچی صفحه نمایش جدید در حالی لذت ببرند که بدنه ی تبلتشان چندان هم از بدنه مدل قبل بزرگ تر نشده و همچنان به راحتی قابل حمل است.

 

سیستم عامل: نسخه ی بتا یا آزمایشی سیستم عامل ios 11 این مراسم را به یکی از مهم ترین همایش های اپل در چند سال اخیر تبدیل کرد. ios 11 همان چیزی است که رویای تیم کوک (مدیر عامل اپل) را به واقعیت تبدیل میکند. تیم کوک در رونمایی اولین سری آیپد پرو های اپل اعلام کرد برنامه ی شرکت برای این سری از آیپد ها این است که بتوانند جایگزین لپ تاپ برای کاربران شوند و افراد برای تمام استفاده های روزمره شان از یک آیپد استفاده کنند. اما در حقیقت این هدف در سیستم عاملی مانند ios بیشتر به رویا شبیه بود. اما آپدیت جدید سیستم عامل که در پاییز امسال به مرحله ی انتشار عمومی میرسد، طوری طراحی شده که میتواند پتانسیل های سری آیپد پرو جدید را کاملا به نمایش بگذارد. مهم ترین قابلیت های سیستم عامل جدید برای آیپد:‌ 

  • طراحی جدید Dock که به مک او اس شبیه شده و حتی در میان برنامه ها هم میتوان به آن دسترسی پیدا کرد تا سریع تر و راحت تر میان برنامه ها جابجا شویم.
  • قابلیت اجرای ۲ یا حتی ۳ برنامه در یک صفحه  
  • برنامه ی جدید Files که هرچه بیشتر تجربه ی کار با آیپد را به مک بوک شبیه میکند و برای مدیریت کل فایل های آیپد و حتی دسترسی به فایل های سایر دستگاه هایتان روی آیپد ساخته شده است. سعی تیم سازنده بر این بوده که این نرم افزار مانند finder در مک او اس عمل کند. 

 

این پست دنباله دار است. ادامه ی آن را فردا در سایت macneed.ir بخوانید(در ادامه به طور کامل به توضیح کیفیت صفحه نمایش، تکنولوژی جدید promotion، تجربه ی نوشتن روی آیپد توسط apple pencil و جمع بندی خواهیم پرداخت.)

مناسب
نکات ضروری
  • برای حل مشکل خطای is damaged and move to trash از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای Apple cannot check it for malicious software از این آموزش استفاده کنید.
  • برای حل مشکل خطای unidentified developer app از این آموزش استفاده کنید.
نصب برنامه‌ها توسط تیم مک نید
  • در صورتی‌که در نصب برنامه‌ها یا بازی‌ها به مشکل خورده‌اید و یا زمان کافی برای نصب آن‌ها ندارید، می‌توانید از «خدمات VIP نصب برنامه‌ها» استفاده کنید تا تیم مک نید برنامه‌ها و یا بازی‌های مورد نیاز شما را برای‌تان نصب کنند.
  • برای توضیحات بیشتر و ثبت درخواست خود، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.
مطالب مشابه
  • تاریخ احتمالی رویداد iPhone 12 در ماه اکتبر و عرضۀ Apple Watch و iPad در ماه سپتامبر

    Leaker jon Prosser از برگزاری رویداد iPhone 12 و عرضۀ...
  • اقدام قانونی شرکت اپل، علیه شرکتی با لوگوی گلابی‌‌

    طبق گزارش آیفون در کشور کانادا، اپل علیه توسعه‌دهندگان برنامۀ...
  • اضافه شدن قابلیت FaceID به macOS

    در حال حاضر امکان FaceID در آیفون یا آیپد برای باز...
  • مداد‌های سنسوردار اپل برای گرفتن رنگ‌های واقعی از دنیای واقعی‌

      با انتشار خبر اختراع و کشف جدید اپل توسط...
  • آی‌مک جدید، آی‌پد ایر ۱۰.۸ اینچی و آی‌پد مینی بزرگتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

    طبق گفته وبسایت معتبر DigiTimes، اپل در نیمه دوم سال...
  • بعضی از کاربران آیفون ۱۱ از نمایش رنگ سبز عجیب و غریب شاکی هستند!

    بعضی از کاربران آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو...
  • تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۲

    یک سری مدل‌های سه‌بعدی آیفون ۱۲ که به‌صورت موک‌آپ (Mockups)...
  • اپل آپدیتی جدیدی برای macOS Catalina 10.15.4 منتشر کرد که مشکل FaceTime را حل می‌کند

    امروز اپل آپدیتی را بر روی macOS Catalina 10.15.4 منتشر...

نظرات کاربران

  1. سامان گفت:

    سلام. لطفا بخش دوم را بنویسید. من میخوام بدونم ارزش خرید داره یا نه. مخصوصا برا یکی مثل من که یه آیپد پرو ۹.۷ اینچی داره. آیا ارزش داره این یکی رو بخرم و قبلی رو زیر قیمت تو دیوار بفروشم؟

    • alifdm گفت:

      سلام بخش دوم آماده است  تا فردا شب منتشر میشه. امیدوارم پاسخ سوالتونو در قسمت جمع بندی مقاله ی فردا بگیرید. 

  2. سامان گفت:

    سوال بعدی اینکه آیا اپل مداد جدید هم برای این آیپد تولید کرده یا من میتونم از همون مداد قبلی ام استفاده کنم.

    • alifdm گفت:

      فعلا اپل مداد جدیدی تولید نکرده و شما نیازی به خرید مجدد ندارید. احتمال دارد که در سال ۲۰۱۸ اپل پنسل ۲ رونمایی شود اما در آن صورت هم نوشتن با مداد قدیمی آیپد پرو بسیار روان و لذت بخش باقی خواهد ماند

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

نصب و کرک برنامه‌های سیستم عامل مک

در صورتی که قصد نصب و کرک برنامه‌ها و یا بازی‌های سیستم عامل مک را توسط کارشناسان مک نید دارید، می‌توانید از لینک‌های رو‌به‌رو استفاده کنید تا برنامه‌ها و بازی‌های مد نظر شما در سریع‌ترین زمان ممکن بر روی سیستم شما نصب و کرک شود.